СПІВРОБІТНИЦТВО КАФЕДРИ МЕНЕДЖМЕНТУ З ЦЕНТРОМ ГРОМАДЯНСЬКИХ ІНІЦІАТИВ «СУСПІЛЬНИЙ ВИМІР»

В межах проєкту «Сприяння розвитку стійких економічних можливостей ветеранів АТО на Донеччині в умовах пандемії COVID-19» 28.12.2021 р. за участю зав. кафедри менеджменту проф. Коверги С.В. та голови комісії із профорієнтаційної роботи доц. Артюхіної М.В. під час діалогової зустрічі з ветеранами АТО представлено інформацію щодо можливостей які надає на сучасному ринку праці володіння спеціальностями, що пропонує ЗВО, зокрема за освітньою програмою «Менеджмент», спеціалізацій та особливостей навчання в магістратурі Донбаського державного педагогічного університету за спеціальністю 073 Менеджмент. Перспективою співробітництва є залучення абітурієнтів для вступу на навчання в ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» з числа ветеранів АТО з можливістю відшкодування витрат на навчання за рахунок міжнародних донорів в межах проєкту, який реалізується Громадською організацією «Агенція демократичного розвитку Донбасу» у співпраці з Центром громадянських ініціатив «Суспільний вимір» за сприяння міжнародної організації IREX.

Проведення опитування здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література)

22–24 грудня здобувачам ДДПУ було запропоновано взяти участь в опитуванні, спрямованому на вдосконалення якості освітнього процесу.
Із цієї нагоди було проведено онлайн-зустріч стейкхолдерів (Сулакова О.М. (заступник директора з НВР Словʼянської ЗОШ № 10 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури), Савченко Г.О. (заступник директора з НВР Словʼянської ЗОШ № 7 І-ІІІ ступенів, учитель англійської мови), Дєлєскє С.В. (директор Словʼянської ЗОШ № 8 І-ІІІ ступенів, учитель української мови та літератури), Самохвалова Л.В. (заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею з наукової роботи)), членів робочих груп, гарантів (доцентів кафедри української мови та літератури Лисенко Н. В., Рябініної І. М.), кураторів академічних груп, представників студентського самоврядування філологічного факультету освітньо-професійних програм «Середня освіта (Українська мова і література)» та «Середня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова та література (англійська))» спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література).
Зустрічі передували серйозна робота з вивчення думки здобувачів освіти, обговорення внесених раніше пропозицій щодо організації навчання за випусковими ОП та обговорення пропозицій щодо їхнього вдосконалення. Вивчалась думка здобувачів, роботодавців з орієнтацією на якість програм, що було доцільним і корисним, ураховуючи особливості дистанційної освіти.
З метою визначення рівня організації освітнього процесу за обраною програмою було сформовано питання анкети, і з електронної адреси ДДПУ на електронні скриньки респондентів надійшло посилання на опитування, у якому пропонувалося взяти участь. Неабиякий інтерес становили питання стосовно бажання здобувачів вищої освіти залучитись до процесу перегляду ОП та процедур забезпечення її якості; реалізації права на вибір навчальних дисциплін; задоволення співвідношення теоретичної й практичної частин освітньої програми; зрозумілості форм та методів навчання, вибраних спеціалістами при викладанні дисциплін, що вивчаються; розуміння мети, цілей та очікуваних результатів навчання; отримання інформації про форми контрольних заходів та критеріїв оцінювання знань дисциплін, що вивчаються; об’єктивність і неупередженість екзаменаторів.
Цікавими виявились пропозиції щодо залучення до викладання та організації освітнього процесу професіоналів-практиків, експертів галузі, представників роботодавців. Усі відповіді студентів були анонімними й аналізувалися в узагальненому вигляді.
Зазначимо, що вищезгадана зустріч, як і опитування ректорату, проводилися з метою покращити освітній процес в університеті, зробити його більш якісним та студентоцентрованим.

Державна атестація як процес взаємодії зацікавлених сторін: роботодавців та ЗВО

Важливу роль під час налагодженого партнерства закладу освіти з ключовими стейкголдерами становить їхня безпосередня участь у процесі діяльності ЗВО, зокрема в державній підсумковій атестації здобувачів другого (магістерського) рівня ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант – Падалка Р.М.) та ОПП «Cередня освіта (Українська мова і література). Середня освіта (Мова і література (англійська))» (гарант – Нестелєєв М.А.). Заступник директора з навчально-виховної роботи Слов’янського педагогічного ліцею, учитель вищої категорії, старший учитель Людмила Володимирівна Матюшина та кандидат філологічних наук, доцент кафедри германської та слов’янської філології Орел Анна Сергіївна дійшли висновків, що програмні результати навчання та фахові компетентності випускників носять практичний характер і можуть бути використані в їхній подальшій професійній діяльності. Тому ОПП заслуговують на їх практичне впровадження в навчально-виховний процес філологічного факультету.

Державна атестація – на відмінно!

23 грудня відбулася зустріч зі стейкхолдером кафедри дошкільної освіти – к.пед.н., доцентом кафедри психології та розвитку особистості, завідувачем відділу дошкільної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Стягуновою Ольгою Олександрівною, яка взяла участь у державній атестації студентів (другого) магістерського рівня вищої освіти.

Участь стейкхолдерів у роботі атестаційної комісії спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти

21 грудня 2021 року розпочалась державна атестація здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології). На комплексний кваліфікаційний екзамен було запрошено провідного стейкхолдера Ніколаєнка Олега Валентиновича, директора КЗ СЮТ м. Слов’янська. Окрім перевірки знань випускників магістратури, присутні обговорили проблему підвищення кваліфікації вчителів трудового навчання та керівників гуртків позашкільної освіти. Гарант ОП Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти Бондаренко В.І. зауважив, що на сьогоднішній день в розробці програма курсів підвищення кваліфікації для вчителів трудового навчання та працівників закладів позашкільної освіти з сучасних методів обробки матеріалів та технології 3D моделювання в трудовому навчанні з практикумом.