ЗАХИСТ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 073 МЕНЕДЖМЕНТ

На кафедрі управління та адміністрування факультету гуманітарної та економічної освіти відбувся захист кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 Менеджмент.
Засідання атестаційної комісії відкрили перший проректор ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», доктор педагогічних наук, професор Набока Ольга Георгіївна, декан факультету гуманітарної та економічної освіти, доктор педагогічних наук, професор Саяпіна Світлана Анатоліївна та голова комісії, стейкхолдер, заступник начальника Миколаївської військової адміністрації Краматорського району Донецької області Проскунін Володимир Миколайович, які звернулись до магістрантів із вітальним словом, побажали їм успішного захисту, акцентували увагу всіх присутніх на тому, що на сьогодні наша держава потребує підготовлених високопрофесійних фахівців з менеджменту. Відзначили, що ефективний менеджмент є головною передумовою успішного функціонування організації. Сучасні менеджери повинні вміти добре орієнтуватися у ринкових відносинах, своєчасно реагувати на ринкову кон'юнктуру, попит та пропозицію на ринку, організовувати підбір персоналу, забезпечувати мотивацію працівників, приймати самостійні рішення щодо організації діяльності суб'єктів господарювання з урахуванням вимог сьогодення та забезпечувати контроль за їх виконанням.
Атестаційна комісія на чолі із заступником начальника Миколаївської військової адміністрації Краматорського району Донецької області Проскуніним Володимиром Миколайовичем і у складі доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри управління та адміністрування Набоки Ольги Георгіївни, доктора педагогічних наук, доцента, в.о. завідувача кафедри управління та адміністрування Гончар Любові Вікторівни, кандидата педагогічних наук, доцента, доцента кафедри управління та адміністрування Попової Ганни Василівни, стейкхолдера, директора Комунального закладу «Билбасівський опорний заклад ЗСО І-ІІІ ступенів» Мелешко Лілії Анатоліївни відзначила високий рівень кваліфікаційних робіт, їх практичну значущість та спрямованість на вирішення актуальних питань з менеджменту, що виникають у господарській діяльності вітчизняних підприємств, установ та організацій. Магістранти засвідчили високий рівень теоретичної та практичної підготовки, продемонстрували вміння, компетентності, які визначають профіль фахівця з менеджменту. Заслуговують уваги обрані теми кваліфікаційних робіт, що охопили актуальні напрями наукових досліджень у галузі менеджменту, зокрема: управління організацією на основі впровадження сучасних інструментів менеджменту; організації адаптації персоналу сучасного підприємства; створення системи логістичного управління підприємством; антикризового управління підприємством; управління інноваційною діяльністю в освітніх закладах; формування стратегії розвитку територіальної громади тощо. Дослідження здобувачами окреслених тем свідчить про потужний науковий потенціал науково-педагогічного складу кафедри управління та адміністрування і ґрунтовну роботу, спрямовану на підвищення управлінської компетентності магістрантів.

Наукові дослідження роботодавців зі здобувачами ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки»

У рамках реалізації плану роботи кафедри педагогіки вищої школи зі стейкголдерами ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки», роботодавці та викладачі кафедри взяли участь у наукових дослідженнях зі здобувачами другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти. Протягом листопада-грудня 2022 року за результатами проведення всеукраїнських та міжнародних конференцій були опубліковані статті:
1. Олійник О.І. (директор Комунального закладу «Покровський педагогічний коледж»), Фатальчук С.Д. (доцент кафедри ПВШ), Гуцал А.П. (здобувач 2 курсу ОПП) До проблеми формування педагогічної техніки майбутніх тьюторів в умовах освітнього середовища ЗВО. Науковий простір: актуальні питання, досягнення та інновації: матеріали IV Міжнародної наукової конференції, м. Івано-Франківськ, 2 грудня, 2022 р. / Міжнародний центр наукових досліджень. Вінниця: Європейська наукова платформа, 2022. С. 177-178.
2. Бурцева Ю.О. (в.о.ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ)), Коркішко О.Г. (доцент кафедри ПВШ), Соснова І.О. (здобувач 2 курсу ОПП) Формування професійного іміджу майбутнього викладача як складова його професійної підготовки. Education and science of today: intersectoral issues and development of sciences: Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference, Cambridge, December 9, 2022. Cambridge-Vinnytsia: P.C. Publishing House & European Scientific Platform, 2022. pp. 206-208.
3. Бурцева Ю.О. (в.о.ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ)), Іотковська М.О. (здобувач 4 курсу ОНП) Формування управлінської компетентності майбутніх менеджерів освіти під час фахової підготовки. International scientific conference «Information technologies and management in higher education and sciences»: conference proceedings (November 28, 2022. Fergana, the Republic of Uzbekistan). Part 1. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2022. pp. 156-159.
4. Гусейнов С.Н. (директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса), Гарань Н.С. (доцент кафедри ПВШ), Ахмедова Г. (здобувач 2 курсу ОПП) Формування ІКТ-компетентності майбутніх фахівців у дистанційному навчанні. Science of XXI century: development, main theories and achievements: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference, December 2, 2022. Helsinki, Republic of Finland: European Scientific Platform, 2022. pp. 112-114.
5. Рубцова М.А. (в.о.директора Комунального закладу «Бахмутський педагогічний коледж»), Коркішко А.В. (доцент кафедри ПВШ), Соснова І.О. (здобувач 1 курсу ОНП) Вплив ідей В. Сухомлинського на становлення професійного іміджу сучасного педагога. Проблеми педагогічної освіти: реалії сьогодення, нові ідеї та перспективи. Матеріали науково-практичної конференції (м. Полтава, 25-26 листопада 2022 р.). Одеса: Видавництво «Молодий вчений», 2022. С. 5-9.
6. Стиранець В.І. (директор ДЗПО «Сіверський професійний ліцей»), Топольник Я.В. (професор кафедри ПВШ), Казмірчук В.В. (здобувач 2 курсу ОПП) Індивідуалізація змісту самостійної роботи здобувачів закладів освіти на основі реалізації задачного підходу в організації навчання. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки» № 23 (грудень, 2022) за матеріалами V Міжнародної науково-практичної конференції «An integrated approach to science modernization: methods, models and multidisciplinarity», що проводилася 23 грудня 2022 року ГО «Європейська наукова платформа» (Вінниця, Україна) та ТОВ «International Centre Corporative Management» (Відень, Австрія). Обухів: Друкарня ФОП Гуляєва В.М., 2022. С. 361-363.
7. Турка В.М. (директор Слов’янського енергобудівного фахового коледжу), Сипчук Є.Ю. (здобувач 2 курсу ОНП) Віртуальні лабораторії як засіб підвищення ефективності дослідницької діяльності здобувачів на уроках фізики. International scientific conference «Information technologies and management in higher education and sciences»: conference proceedings (November 28, 2022. Fergana, the Republic of Uzbekistan). Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2022. Part 3. pp. 223-228.

Зустріч робочої групи ОПП «Філософія» з стейтхолдерами та магістрантами

За ініціативою гаранта ОПП «Філософія» канд. філос. н., доц. кафедри філософії, історії та соціально-гуманітарних дисциплін Мартинова Романа Сергійовича 15 грудня 2022 року у режимі онлайн на платформах Google Meet відбулося засідання робочої групи з магістрантами 1 курсу та стейкхолдерами, а саме – докторкою філос. наук, доц., завідувачкою кафедри філософії та суспільних наук Української медичної стоматологічної академії (м. Полтава) Дубініною Вірою Олександрівною, докторкою філософських наук, професоркою кафедри освітніх технологій та охорони праці Української інженерно-педагогічної академії (Учбово-науковий професійно-педагогічний інститут, м. Бахмут) Богдановою Наталію Григорівною, головним спеціалістом відділу з питань взаємодії з органами місцевого самоврядування Донецької обласної державної адміністрації Массабутіною О.В.
У ході діалогу учасники отримали можливість вільно обмінюватися думками та досвідом щодо ролі, позиції та потреб стейкхолдерів у формуванні цілей та визначення програмних результатів ОПП «Філософія» на 2022-23 уч.рік. Під час засідання були визначенні конструктивні пропозиції щодо удосконалення та покращення якості підготовки майбутніх фахівців із урахуванням необхідних компетентностей.
Проведена зустріч показала високу ефективність діалогу шляхом співробітництва практиків, науковців та здобувачів.

Співпраця зі стейкхолдером

20.12.2022 року доценткою кафедри соціальної роботи Коношенко Н.А. було проведено практичне заняття зі здобувачами другого курсу спеціальностей 231 Соціальна робота та 232 Соціальне забезпечення з дисципліни «Основи профілактично-реабілітаційної роботи» на тему: «Особливості використання різних видів арттерапії в роботі з вихованцями центрів соціально-психологічної реабілітації дітей» за участю стейкхолдера Марини Станіславівни Сікало – заступниці директора з виховної роботи школи Санаторно-оздоровчого центру соціальної реабілітації «Смарагдове місто» с. Соснове Донецької області.
Під час зустрічі стейкхолдер детально розкрила особливості роботи реабілітаційного центру та види й організацію арттерапевтичних занять із вихованцями.

VІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій» за участю стейкхолдерів та роботодавців на факультеті ПТПО

У грудні 2022 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася VІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій».
У конференції взяли участь понад 150 осіб: студенти, магістранти, аспіранти, науковці, представники закладів вищої, середньої, дошкільної, позашкільної освіти та установ культури. До участі в конференції долучилися стейкхолдери та роботодавці, які співпрацюють у межах реалізації ОП «Початкова освіта» як на бакалавріаті, так і магістратурі: О. Валюх, директорка КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради»; О. Сиротенко, випускниця ОП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта, учителька початкових класів Слов’янського опорного ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 13; Н. Міщенко, учителька вищої категорії Краматорської української гімназії Краматорської міської ради; М. Головань, завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради; С. Крапівіна, директорка Слов’янського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 19.
Конференцію проведено для висвітлення низки нагальних проблем сучасної професійної педагогічної освіти в Україні, зокрема роботу було зосереджено на таких основних напрямах:
1. Нова українська школа: педагогічні інновації в системі початкової та середньої освіти.
2. Теорія та практика організації освітнього процесу в закладах дошкільної, середньої та позашкільної освіти.
3. Теорія та методологія професійної підготовки майбутніх учителів.
4. Сучасні тенденції розвитку мистецької освіти.
5. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті.
6. Європейська інтеграція у сфері освіти і науки.
За підсумками онлайн-обговорення було визначено стратегічні напрями й основні завдання щодо підвищення кваліфікаційної підготовки педагогічних кадрів, формування мотивації та створення умов для саморозвитку педагогічних кадрів упродовж професійної діяльності; окреслено шляхи активізації діяльності щодо реалізації освітніх програм підвищення кваліфікації, спрямованих на забезпечення інтеграції науки і практичної педагогічної діяльності; способи модернізації змісту, форм, методів навчання педагогів відповідно до вимог інформаційного суспільства; забезпечення науково-методичного супроводу дослідно-експериментальної діяльності ЗВО; упровадження інноваційних моделей та технологій навчання педагогічних працівників для їхнього професійного вдосконалення тощо.