Міжнародна онлайн-конференція «Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій» у межах роботи зі стейкхолдерами щодо підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

На факультеті початкової, технологічної та професійної освіти 16 травня 2023 року відбулася онлайнова конференція «Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій» у межах реалізації проєкту програми ERASMUS+ Jean Monnet Module «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті» та роботи зі стейкхолдерами в межах реалізації ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти. Під час зустрічі було висвітлено низку питань, які є нагальними для сучасного інноваційного розвитку педагогічної освіти. Зокрема обговорено такі проблеми: «Міжкультурний вимір інтернаціоналізації вищої освіти в Україні: якісний підхід» (І. Сікорська, кандидатка наук із державного управління, PhD in Sociology (UniSA, Italy), голова Правління Української Асоціації Викладачів та Дослідників Європейської Інтеграції, членкиня Національної команди експертів із реформування вищої освіти Еразмус+ (HERE team), керівниця Центру Міжнародної Освіти Маріупольського Державного Університету); «Удосконалення підготовки майбутніх педагогів до розвитку обдарованості дітей в університетах України в умовах євроінтеграції» (О. Демченко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти, декан факультету дошкільної і початкової освіти імені Валентини Волошиної Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського); «Проєкт «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті»: досвід реалізації, виклики і перспективи» (Л. Гаврілова, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «ДДПУ»); «Штучний інтелект в освіті: погляд у майбутнє» (Н. Бахмат, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка); «Teacherʼs Personality in Educational Management and Leadership in European Society» (S. Shekhavtsova, Professor, Matej Bel University, Banska Bystrica, Slovakia; Luhansk Taras Shevchenko National University); «Толерантність як особистісна риса сучасного педагога» (О. Лук’янченко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені М. Драгоманова); «Міжнародний контингент студентів університету як освітній ресурс» (К. Юр’єва, докторка педагогічних наук, професорка кафедри музичного мистецтва Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди); «Міжкультурна освіта – шлях до європейського майбутнього України» (О. Бескорса, докторка педагогічних наук, професорка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «ДДПУ», наукова стипендіатка Ґрацького університету ім. Карла і Франца (м. Ґрац, Австрія)); «Формування іншомовної комунікативної компетентності студентів ЗВО (на прикладі діяльності Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки Донбаського державного педагогічного університету)» (О. Колган, керівниця Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки, доцентка кафедри української мови та літератури ДВНЗ «ДДПУ») тощо.
На думку стейкхолдерів (В. Стрілець (учителька початкових класів Шандриголівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Лиманської міської ради Донецької області), А. Єфименко (випускниця магістерського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта ДВНЗ «ДДПУ» 2022 р.), М. Головань (спеціалістка відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради)), урахування європейського досвіду під час організації освітнього процесу в початкових класах НУШ є надзвичайно ефективним для створення продуктивного шкільного простору та всебічного розвитку особистості здобувача початкової освіти.

Міжнародна онлайн-конференція «Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій» у межах роботи зі стейкхолдерами щодо підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

16 травня 2023 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти відбулася онлайн-конференція «Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій» у межах реалізації проєкту програми ERASMUS+ Jean Monnet Module «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті» та роботи зі стейкхолдерами. Дискусійних аспектів набули такі проблеми: «Міжкультурний вимір інтернаціоналізації вищої освіти в Україні: якісний підхід» (І. Сікорська, кандидатка наук із державного управління, PhD in Sociology (UniSA, Italy), голова Правління Української Асоціації Викладачів та Дослідників Європейської Інтеграції, членкиня Національної команди експертів із реформування вищої освіти Еразмус+ (HERE team), керівниця Центру Міжнародної Освіти Маріупольського Державного Університету); «Удосконалення підготовки майбутніх педагогів до розвитку обдарованості дітей в університетах України в умовах євроінтеграції» (О. Демченко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти, декан факультету дошкільної і початкової освіти імені Валентини Волошиної Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського); «Проєкт «Україна – ЄС: міжкультурна комунікація в освіті»: досвід реалізації, виклики і перспективи» (Л. Гаврілова, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «ДДПУ»); «Штучний інтелект в освіті: погляд у майбутнє» (Н. Бахмат, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка); «Teacherʼs Personality in Educational Management and Leadership in European Society» (S. Shekhavtsova, Professor, Matej Bel University, Banska Bystrica, Slovakia; Luhansk Taras Shevchenko National University); «Толерантність як особистісна риса сучасного педагога» (О. Лук’янченко, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені М. Драгоманова); «Міжнародний контингент студентів університету як освітній ресурс» (К. Юр’єва, докторка педагогічних наук, професорка кафедри музичного мистецтва Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди); «Міжкультурна освіта – шлях до європейського майбутнього України» (О. Бескорса, докторка педагогічних наук, професорка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «ДДПУ», наукова стипендіатка Ґрацького університету ім. Карла і Франца (м. Ґрац, Австрія)); «Формування іншомовної комунікативної компетентності студентів ЗВО (на прикладі діяльності Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки Донбаського державного педагогічного університету)» (О. Колган, керівниця Українсько-польського міжнародного центру освіти і науки, доцентка кафедри української мови та літератури ДВНЗ «ДДПУ») тощо.
На думку стейкхолдерів (Н. Міщенко (учителька-методистка Краматорської української гімназії), О. Валюх (директорка КЗ «Святогірський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради»), Ю. Пожитько (випускниця ОП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта, 1994 р.), О. Крайня (здобувачка ОП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта, 3-го курсу, денної форми навчання)), урахування європейського досвіду, діалогу культур, використання «живої бібліотеки», залучення штучного інтелекту, імплементація методів проблемного, інтерактивного та рефлексивного навчання, урахування засад толерантності сприятиме оптимізації та результативності освітнього процесу в НУШ.

 

Участь стейкхолдерів в обговоренні вдосконалення змісту освітніх компонентів та наукової складової ОП «Початкова освіта»

У межах роботи зі стейкхолдерами щодо покращення освітнього процесу здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти на вченій раді факультету ПТПО відбулося обговорення низки питань стосовно вдосконалення змісту освітніх компонентів та наукової складової ОП «Початкова освіта» за участю стейкхолдерів – С. Крапівіної (директорка Слов’янського ЗЗСО № 19 Донецької області), В. Стрілець (учителька початкових класів Шандриголівської загальноосвітньої школи Лиманської міської ради, А. Єфіменко (випускниця ОПП «Початкова освіта» спеціальності 013 Початкова освіта 2022 р.). Під час активного обговорення С. Крапівіна зауважила на необхідності внесення змін до формулювання мети ОП задля більшого узгодження з місією та візією ДВНЗ «ДДПУ» та через зміну кваліфікації випускника; запропонувала уточнити назву вибіркового ОК «Методичне об’єднання вчителів початкової школи» як ОК «Методична діяльність педагога НУШ», зважаючи на комплексний та інноваційний характер методичної діяльності педагога в НУШ, що реалізується за допомогою різних форм, а не лише методоб’єднання; запропонувала до змісту ОК «Виробнича (педагогічна) практична підготовка» додати етап практичної підготовки у фахових передвищих та вищих закладах освіти, що здійснюють професійну підготовку за спеціальністю 013 Початкова освіта, і розподілити виробничу практичну підготовку за семестрами навчання в такий спосіб: І семестр – «Інноваційно-технологічна практика в ЗЗСО»; ІІ семестр – «Експертно-управлінська практика в ЗЗСО»; ІІІ семестр – «Асистентська практика», що наскрізно пов’язана з науково-дослідницькою діяльністю здобувачів. В. Стрілець наголосила на необхідності відображення нових професійних кваліфікацій в інтегральній та спеціальних компетентностях випускника. А. Єфіменко запропонувала внести відповідні зміни до програмних результатів навчання здобувача вищої освіти магістерського рівня. У такий спосіб окреслені пропозиції будуть внесені до ОП «Початкова освіта» і сприятимуть якісній підготовці здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта.

Лекція-практикум на тему: «Особливості викристання психомалюнку у глибинно-корекційному процесі»

4.05.2023 року у межах співпраці зі стейкхолдерами для викладачів та здобувачів вищої освіти педагогічного факультету (спеціальності 053 Психологія (ОП «Практична психологія»), 012 Дошкільна освіта, спеціалізація «Практична психологія») ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» було проведено лекцію-практикум на тему: «Особливості використання психомалюнку у глибинно-корекційному процесі». Ведуча – кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Галушко Любов Ярославівна.
Під час лекції-практикуму здобувачі були ознайомлені з теоретичними засадами і практикою роботи з психомалюнком у форматі психодинамічного підходу, принципами та специфікою діалогічної взаємодії з респондентом у процесі глибинного пізнання. Значну увагу було приділено таким методам глибинної психокорекції як робота з авторським і неавторським психомалюнком.

Обговорення процесу оновлення освітньо-професійних програм підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти

27.04.2023 р. групою забезпечення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) було проведено обговорення оновлення освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти підготовки здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології). В розширеному засіданні взяли участь провідні стейкхолдери: Погорєлов А. І., директор Слов’янського опорного закладу середньої освіти І-ІІІ ступенів Слов’янської міської ради, Крайня З. М., заступник директора з навчально-виховної роботи Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №12 Слов’янської міської ради, Ніколаєнко О. В., директор комунального закладу «Станція юних техніків», м. Слов’янськ, Клейно Є. О., викладач професійного ліцею військово-цивільної адміністрації м. Торецьк, Донецької області.
Гарант ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти проф. Бондаренко В. І. ознайомив з наказом МОН №1006 від 11.11.22 р. «Про деякі питання розміщення державного (регіонального) замовлення, поєднання спеціальностей (предметних спеціальностей), спеціалізацій та присвоєння професійних кваліфікацій педагогічних працівників закладами фахової перед вищої, вищої освіти», згідно з яким доповнено кваліфікацію здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології).
Гарант ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти доц. Вовк Н. В. представила до обговорення зміни, які будуть введені в ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та оновлений навчальний план. Оновлення ОПП відбувається на підставі проєкту Стандарту Вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (за предметною спеціальністю 104.10 Трудове навчання та технології). Аналогічні зміни будуть проведені і для ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Зі стейкхолдерами спеціальності обговорено загальні компетентності, спеціальні компетентності, спеціальні компетентності за предметною спеціальністю «Трудове навчання та технології» та програмні результати навчання для освітніх компонентів; представлено перелік вибіркових компонентів до ОПП: дисципліни широкого і фахового вибору для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, дисципліни широкого, фахового і блочного типу для другого (магістерського) рівня вищої освіти. Модернізація освітньо-професійних програм триває.