Суголосся думок – залог успіху!

Згідно плану роботи зі стейкхолдерами на кафедрі дошкільної освіти відбулася зустріч з керівниками та педагогами педагогічних коледжів, щодо обговорення освітньої програми Дошкільна освіта.
Доцент кафедри к.п.н. Кахіані Юлія Володимирівна ознайомила присутніх із змінами, які відбулися у деяких ЗК, СК та ПРН.
Стейкхолдер Тємнікова Інна Миколаївна (завідувач відділення дошкільної освіти та музичного мистецтва Дніпровський фаховий педагогічний коледж комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія непереривної освіти») висловила думку щодо доцільності таких змін. Наголосила на своєчасності та актуальності внесення правок.

 

Професійна діяльність та практика роботи психометриста

Проєкт
Майстер-клас від психолога-практика
Ошина Аліна В’ячеславівна
бакалавр соціальних наук (психологія та кримінологія) Університет Бар‐Ілан, Рамат‐Ган, Ізраїль;
магістр психології ДНУ ім. О.Гончара, м.Дніпро, Україна;
поліграфолог; психометрист.
«ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПРАКТИКА РОБОТИ ПСИХОМЕТРИСТА»

6 лютого 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у майстер класі від психолога практика Ошиної Аліни В’ячеславівни на тему: «Професійна діяльність та практика роботи психометриста».
Аліна В’ячеславівна розповіла про напрям свої діяльності – оброблення результатів тестувань великої кількості респондентів, що передбачає виконання низки послідовних дій, починаючи з отримання та підготовки даних. Це включає збір результатів тестувань у зручному форматі, а також перевірку даних на помилки та їх кодування для подальшого аналізу. На наступному етапі психолог використовує статистичні методи для аналізу даних, включаючи розрахунок основних показників, таких як середнє значення, медіана, мода, стандартне відхилення тощо. Використання різних тестів, дозволяє порівнювати групи респондентів та виявляти зв'язки між різними змінними, а також перевіряти статистичні гіпотези та інтерпретувати результати. Після цього психолог продемонструвала як вона візуалізує дані за допомогою графіків, діаграм та таблиць, що дозволяє краще уявити результати. Інфографіка використовується для зручного представлення складних даних. Подальша інтерпретація результатів тестувань включає узагальнення отриманих даних, виявлення закономірностей та тенденцій, а також пояснення результатів з точки зору психологічної теорії та практики. Наприкінці процесу психолог готує звіт, який містить детальний опис дослідження, методи, результати та висновки. Цей звіт може бути презентований замовнику або науковій спільноті. Отже, для успішного виконання цих завдань психолог-психометрист повинен мати ґрунтовні знання в галузі статистики та психометрії, досвід роботи з програмним забезпеченням для статистичного аналізу, вміння чітко та лаконічно формулювати висновки, здатність до аналітичного та критичного мислення, а також навички наукової комунікації іноземними мовами.

 

Відвідування стейкхолдерами семестрового екзамену «Теорія і методика професійної освіти» у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)

12.01.2024 року у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти відбувся семестровий екзамен з дисципліни «Теорія і методика професійної освіти». На екзамені були присутні стейкхолдери: Садовий Ілля Миколайович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної та професійної освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка; Стрілець Олександр Іванович – кандидат педагогічних наук, директор Дніпровського центру професійно-технічної освіти, м. Дніпро, які проаналізували відповіді аспірантів та оцінили рівень підготовки до практичної діяльності.
Після екзамену разом із стейкхолдерами було обговорено питання про осучаснення змісту універсальної науково-дослідницької підготовки майбутніх докторів філософії у галузі педагогічних наук зі спеціальності 015 Професійна освіта. Колеги поділилися власним досвідом такої роботи. Результатом заходу стало визначення основних питань, які забезпечать вдосконалення змісту як дисципліни «Теорія і методика професійної освіти», так і інших освітніх компонентів ОНП.

Здобувачі другого (магістерського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта зустрілися зі стейкхолдерами

9.02.2024 р. на факультеті Спеціальної освіти, відповідно до плану роботи зі стейкхолдерами, відбувся захід зі здобувачами другого (магістерського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта, ОП Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедогогіка). Директоркою КУ "ІРЦ Слов'янської міської ради Донецької області" було проведено майстер-клас "Інклюзивна освіта: перспективи та реалії", в якому було висвітлено інноваційні логопедичні технології в умовах інклюзивного навчання для дітей із мовленнєвими порушеннями.
Учасники обговорили широке коло питань щодо професійної готовності випускників та набуття ними професійних компетенцій. Фахівці ІРЦ поділилися своїм досвідом та вказали на необхідність формування у майбутніх логопедів спеціальних навичок і умінь з урахуванням сучасних вимог.
Усі пропозиції та рекомендації будуть враховані викладачами факультету під час перегляду освітньої програми.
Колектив кафедри ЛіСП висловлює щиру вдячність усім учасникам за змістовну зустріч і цінні рекомендації щодо роботи з онлайн сервісами, які дозволяють ефективніше демонструвати та застосовувати інтерактивні логопедичні заняття у подальшій професійній діяльності.

Вплив іграшки на відновлення психологічного здоров’я дитини під час воєнного стану

Проєкт
«Майстер-клас від психолога-практика»
Голощапова Олена Вікторівна – психолог-методист вищої категорії, сертифікований арт-терапевт, голова ГО «Імпульс Донеччини», керівник проєкту в партнерстві з
БФ «Рідні» та ЮНІСЕФ
«Вплив іграшки на відновлення психологічного здоров’я дитини під час воєнного стану»

30 січня 2024 р. здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у майстер- класі від психолога-практика Голощапової Олени Вікторівни на тему: «Вплив іграшки на відновлення психологічного здоров’я дитини під час воєнного стану»». Психологиня поділилась досвідом застосування сучасних психотехнік відновлення психологічного здоров’я дітей в різних куточках України. У теоретичній частині спікерка звернула увагу на психологію стресу та ПТСР, визначила специфіку реакцій дитини на стрес.
Серед наведених психотерапевтичних методик були представлені хібукітерапія, терапевтичний їжачок та ігрові кімнати. На прикладі хібукітерапії психологиня пояснила ключові принципи роботи психолога та практичні вправи.
Іграшка «Терапевтичний їжачок» – це мама-їжачок і дитина-їжачок, які допомагають дітям впоратися із тривогою, фобіями, стресовими станами та формують механізми самозахисту у дитини. Були представлені такі практичні вправи, як-от: «Створи свого їжачка», казки (історії про їжачка), розмальовки та арт бук з різноманітними завданнями.
Отже, учасники отримали можливість ознайомитися із сучасними психотехніками відновлення психологічного здоров’я дітей, які зазнали стресових ситуацій під час повномасштабної війни. Увесь матеріал, поадний на майстер-класі, надав здобувачам цінні інструменти та ідеї для подальшого вивчення та використання сучасних психотехнік у практиці практичної психології.