Міжкафедральний семінар за участю стейкхолдерів ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти щодо результатів упровадження ОП у 2023–2024 н. р.

Наприкінці навчального року відбувся міжкафедральний семінар щодо результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р. До обговорення нагальних питань стосовно очікувань та рівня задоволення здобувачами якістю освіти і станом освітнього процесу у ДВНЗ «ДДПУ» були залучені стейкхолдери ОП: О. Валюх (директорка КЗ «Святогірський ЗЗСО І–ІІІ ступенів Святогірської міської ради Краматорського р-ну Донецької області»), Т. Бондаренко (учителька початкових класів та інформатики Миколаївського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 3 Миколаївської міської ради Краматорського р-ну Донецької області), О. Крайня (студентка 4-го курсу факультету ПТПО спеціальності 013 Початкова освіта денної форми навчання). У ході представлення результатів було з’ясовано, що 80 % респондентів задоволені змістом освітньої програми та навчальним планом, співвідношенням теоретичної та практичної частин ОП; 60 % опитаних здобувачів реалізували своє право на вибір навчальних дисциплін та бажають долучитися до процедури забезпечення якості освітньої програми; 90 % респондентів зазначили, що викладачі під час викладання дисциплін обирають зрозумілі для них форми та методи навчання (навчальні дискусії (90 %), мозковий штурм (63 %), ділові ігри (50 %), тренінги (43 %), майстер-класи (33 %)); 77 % здобувачів цілком усвідомлюють мету, цілі та очікувані результати навчання тих дисциплін, які вони вивчають; 90 % опитаних стверджують, що вчасно отримують інформацію про форми контрольних заходів та критерії оцінювання знань у межах дисциплін; 77 % здобувачів уважає, що оцінювання знань, процедура проведення контрольних заходів у межах дисциплін освітньої програми є об’єктивними та неупередженими; 63 % респондентів відзначають, що зміст програми практичної підготовки (навчальної та виробничої практики), яка передбачена ОП «Початкова освіта», повністю відбиває останні тенденції розвитку сфери професійної діяльності в початковій освіті, тоді як 37 % уважають, що частково, і цей аспект потребує певних корективів; 70 % здобувачів упевнені, що кількість тижнів практичної підготовки, запланованих навчальним планом, для набуття навичок практичного застосування компетентностей, отриманих під час теоретичного навчання, є достатньою. У такий спосіб під час обговорення дійшли висновку, що переважна більшість респондентів задоволена освітнім процесом за ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти і має схвальні відгуки щодо шляхів її реалізації, а слабкі сторони підлягатимуть подальшому вдосконаленню для оптимізації освітнього процесу, зокрема запропоновано доповнити його на всіх освітніх компонентах ОП такими формами і методами навчання: майстер-класи, тренінги, ділові ігри, інтерактивні засоби онлайн-навчання та такими складниками, як робота з документацією в школі, роботи з інклюзивними дітьми, розвиток стресостійкості учасників освітнього процесу.

Обговорення результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р.

По завершенні навчального року в межах роботи зі стейкхолдерами на міжкафедральному семінарі відбулося обговорення результатів упровадження ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти у 2023–2024 н. р. Гарантом ОП проф. І. Хижняк було зазначено, що з метою отримання об’єктивної інформації щодо очікувань і рівня задоволення здобувачами якістю освіти та станом освітнього процесу у ДВНЗ «ДДПУ» проведено опитування, яке дало можливість виявити як позитивні моменти, так і ті, що потребують певних доопрацювань у реалізації ОП. До обговорення результатів анкетування були залучені стейкхолдери ОП: С. Крапівіна (директорка Слов’янського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 19 Слов’янської міської ради Донецької області), Н. Сисюк (заступниця директорки Слов’янського ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 1 Слов’янської міської ради Донецької області), М. Головань (завідувачка методичного кабінету при відділі освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської міської ради Донецької області). Під час представлення результатів було з’ясовано, що 91 % опитаних задоволені змістом освітньої програми та навчальним планом, співвідношенням теоретичної та практичної частин ОП; 73 % здобувачів ознайомлені з процедурою обрання вибіркових дисциплін і 64 % реалізували своє право на вибір навчальних дисциплін, але не бажають долучатися до процесу перегляду та процедури забезпечення якості освітньої програми; 82 % респондентів задоволені співвідношення теоретичної та практичної частин ОП; 91 % респондентів зазначили, що викладачі під час викладання дисциплін обирають зрозумілі для них форми та методи навчання (майстер-класи (9 %), навчальні дискусії (91 %), мозковий штурм (55 %), тренінги і ділові ігри (27 %)); 82 % здобувачів цілком усвідомлюють мету, цілі та очікувані результати навчання тих дисциплін, які вони вивчають; 100 % опитаних стверджують, що вчасно отримують інформацію про форми контрольних заходів та критерії оцінювання знань у межах дисциплін; 100 % здобувачів уважає, що оцінювання знань, процедура проведення контрольних заходів у межах дисциплін освітньої програми є об’єктивними та неупередженими; 91 % респондентів відзначають, що зміст програми практичної підготовки, яка передбачена ОП «Початкова освіта», повністю відбиває останні тенденції розвитку сфери професійної діяльності в початковій освіті; 82 % здобувачів упевнені, що кількість тижнів практичної підготовки, запланованих навчальним планом, для набуття навичок практичного застосування компетентностей, отриманих під час теоретичного навчання, є достатньою. Представлені результати опитування здобувачів магістерського рівня вищої освіти дали можливість зробити висновок, що переважна більшість респондентів задоволена освітнім процесом за чинною ОП «Початкова освіта», а покращення змісту, якості, результатів навчання та вдосконалення освітньої діяльності може бути реалізовано через зменшення кількості практичних та самостійних завдань відповідно до обсягів навчального часу.

Робота стейкхолдера у складі атестаційної комісії

17 червня 2024 р. на кафедрі соціальної роботи педагогічного факультету завершилася атестація здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальностей 231 Соціальна робота та 232 Соціальне забезпечення (денної і заочної форм навчання). До складу членів комісії була долучена стейкхолдер Анна Вікторівна Кобзиста, в.о. директора КУ "Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Слов'янської міської ради Донецької області", яка мала можливість перевірити набуті загальні та фахові компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери.

Атестація здобувачів зі спеціальностей 071 Облік і оподаткування та 073 Менеджмент

На кафедрі управління та адміністрування факультету гуманітарної та економічної освіти ДДПУ відбулася атестація здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які завершують навчання за спеціальностями 071 Облік і оподаткування та 073 Менеджмент.
Цього року атестаційні комісії розпочали свою роботу 24 травня.
Комісія зі спеціальності 071 Облік і оподаткування працювала під головуванням начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності, головного бухгалтера Черкаської селищної ради Дриги Наталії Володимирівни. До складу комісії увійшли: доктор педагогічних наук, професор, Набока Ольга Георгіївна, доктор педагогічних наук, доцент Гончар Любов Вікторівна, кандидат педагогічних наук, доцент Яровий Костянтин Олександрович, старший викладач Шнурко Антоніна Миколаївна.
Комісію зі спеціальності 073 Менеджмент очолював заступник начальника Миколаївської військової адміністрації Краматорського району Донецької області Проскунін Володимир Миколайович. Членами комісії були: доктор педагогічних наук, професор, Набока Ольга Георгіївна, доктор педагогічних наук, доцент Гончар Любов Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент Крутогорський Ярослав Володимирович, кандидат педагогічних наук, доцент Попова Ганна Василівна.
На відкритті засідань атестаційних комісій зі словами привітання виступили перший проректор ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», доктор педагогічних наук, професор Набока Ольга Георгіївна, декан факультету гуманітарної та економічної освіти, доктор педагогічних наук, професор Саяпіна Світлана Анатоліївна та голови комісій – Проскунін Володимир Миколайович та Дрига Наталія Володимирівна. Вони підкреслили важливість цього етапу в житті студентів та побажали їм успішного проходження атестації, впевненості у своїх силах і реалізації професійних амбіцій.
Під час атестації студенти продемонстрували високий рівень знань з фахових дисциплін, вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, а також належний рівень аналітичних навичок. Всі студенти успішно пройшли атестацію, що свідчить про якісну підготовку, яку вони отримали на кафедрі управління та адміністрування.
Вітаємо наших випускників з успішним складанням атестації! Бажаємо подальших професійних звершень, натхнення та успіхів у всіх починаннях у мирній Україні!

Удосконалюємо освітній процес на ОП «Середня освіта (Фізична культура)»

З метою удосконалення освітнього процесу на ОП «Середня освіта (Фізична культура)» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти 13 червня 2024р. відбулось розширене засідання кафедри теоретичних, методичних основ фізичного виховання і реабілітації із запрошенням стейкхолдерів. Доєднались до відеозустрічі Мілешко Л.А. - директор Билбасівського опорного ЗЗСО; Котляров І.М. - заслужений тренер України, тренер національної збірної України з пауерліфтингу серед спортсменів з вадами зору; Погорєлов А.І. – директор Слов’янського опорного ЗЗСО № 13; Єрохіна Н.В. - вчитель вищої категорії Опорного ЗЗСО імені Василя Стуса Краматорської міської ради, керівниця педагогічної спільноти вчителів фізичної культури м.Краматорська; Аверін А.І. - вчитель вищої категорії з фізичної культури ЗОШ І-ІІІ ст. № 11 м. Слов’янська; Рябокінь М.В. - директор КЗ «Дитячо-юнацька спортивна школи м. Слов’янська»; Бурдун С.І. - директор Іллінівського опорного ЗЗСО Костянтинівської міської ради; Позднухов О.В. – заслужений тренер України, тренер національної збірної України з пауерліфтингу серед спортсменів з вадами зору; Гончарова О. – випускниця ОП «Середня освіта (Фізична культура)» другого (магістерського) РВО; Науменко О. – здобувачка 3 к. ОП «Середня освіта (Фізична культура)» першого (бакалаврського) РВО.
Обговорювали необхідність використання інноваційних онлайн-технологій, які наразі є важливою складовою мотивації школярів до рухової активності, популяризації спорту, здорового способу життя; особливості проведення уроків фізичної культури у дистанційному форматі із дітьми з особливими освітніми потребами; проблеми збереження здоров’я самих студентів під час довготривалого дистанційного навчання, повномасштабної війни, постійного стресу та подолання причин порушень ментального здоров’я молоді тощо.
Конструктивна, насичена обміном досвідом, емоціями зустріч, спонукає до певних коректив та доповнень у процес підготовки майбутніх вчителів фізичної культури.
Від щирого серця дякуємо нашим стейкхолдерам, партнерам. Пропозиції зафіксовані та будуть реалізовані.