Участь у «Шевченківських читаннях»

З нагоди 210 річниці з Дня народження Тараса Григоровича Шевченка було проведено щорічний регіональний конкурс «Шевченківські читання – 2024», зініційований кафедрою української мови та літератури Донбаського державного педагогічного університету. У заході взяли участь учні закладів загальної середньої освіти різних районів Донецької, Харківської та Дніпропетровської областей, здобувачі ДДПУ майже всіх факультетів. Захід проведено дистанційно. Роботи учасників оцінювало журі в таких категоріях: "Колаж", "Буклет", "Постер". Стейкхолдер ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" першого (бакалаврського) рівня Маторіна Наталя Михайлівна (випускниця ОПП 2001 року, докторант кафедри полоністики і перекладу факультету філології та журналістики Волинського національного університету імені Лесі Українки) на підсумковому засіданні комісії відзначила позитивний вплив проведення щорічного регіонального конкурсу щодо національно-патріотичного, громадянського, естетичного виховання молоді. Переможці нагороджені дипломами. Стейкхолдер ОПП Дьяченко Анастасія Павлівна, здобувачка ОПП "Середня освіта (Українська мова і література)" спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) 3 курсу очної форми навчання, у складі команди "Барвінкові дівчата" 14 березня 2024 р. взяла участь у Всеукраїнському інтелектуальному студентському онлайновому турнірі до 210-річчя від Дня народження Т.Г. Шевченка "Всесвіт Шевченка: українська ідентичність у часі та просторі".

Компетентнісно-орієнтований підхід у навчанні

22 березня 2024 року відбулася зустріч зі здобувачами другого (магістерського) рівнів за ОПП «Середня освіта (Українська мова та література)» (гарант - доц.Падалка Р.М.). Викладачі та практики зі спеціальності, зокрема стейкголдер Матюшина Людмила Володимирівна, заступник директора Словʼянського педагогічного ліцею, учитель української мови та літератури, взяли участь в обговоренні зі здобувачами блоків вибіркових дисциплін до ОП «Середня освіта (українська мова та література)»: «Медіакомунікації в закладах освіти», «Документознавство», «Польська мова». Загалом виявлено, що вибіркові навчальні дисципліни професійної та практичної підготовки уможливлюють здійснювати поглиблену підготовку за спеціальностями та спеціалізаціями, що визначають характер майбутньої діяльності; сприяють академічній мобільності студента та його особистим інтересам, дозволяють впроваджувати набуті знання в класну та позакласну роботу, бо наразі кваліфікований фахівець характеризується не лише великим обсягом знань, але й умінням самостійно розв’язувати складні завдання.

Обговорення проблем актуальності та змісту вибіркових дисциплін

14 лютого 2024 року представники групи забезпечення спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) доценти кафедри ФТФВБ Дичко О. А, Кушакова І.В. та Курільченко І.Ю. разом зі стейкхолдерами-здобувачами Масловою Ю., Солнцевою Г., Назаровою О., Магулою К., та іншими, а також представником стейкхолдерів-роботодавців освітньої програми «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» Горєліковою Тетяною Володимирівною, директоркою Центру професійного розвитку педагогічних працівників Слов’янської територіальної громади Донецької області, обговорили проблеми актуальності та змісту вибіркових дисциплін ОП. Були розглянуті питання процедури здійснення вибору дисциплін, доповнення переліку предметів для вибору за побажаннями здобувачів та роботодавців.
Майбутні учителі біології та основ здоров’я, зокрема Маслова Юлія та Магула Ксенія наголосили на тому, що процес вибору предметів для студентів є прозорим, зрозумілим. Директорка ЦПРПП Т.В. Горєлікова, відзначила, що здобувачі ОП мають достатньо широкі можливості для вибору дисциплін, і підкреслила, що для професійного становлення молодих учителів важливими є як предмети теоретичного, так і практичного спрямування. Результати обговорення будуть представлені на засіданні кафедри ФТФВБ, якою ухвалюватиметься рішення щодо внесення змін до освітньої програми.

Гостьова лекція в межах реалізації ОП «Початкова освіта» для підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта

11 березня 2024 року на факультеті початкової, технологічної та професійної освіти в межах реалізації ОП «Початкова освіта» відбулася гостьова лекція д. пед. н., проф. кафедри музичного мистецтва ХНПУ імені Г. С. Сковороди Юр’євої Катерини Анатоліївни. На лекційному занятті «Формулювання наукового апарату педагогічного наукового дослідження: алгоритм і лайфхаки» проф. Юр’євою К. було використано інтерактивні методи роботи для представлення багаторічного досвіду та цікавих прикладів, пов’язаних із професійною діяльністю, корисних порад і лайфхаків щодо організації науково-дослідницької роботи здобувачів вищої освіти. Під час лекції відбулася палка наукова дискусія щодо формулювання наукового апарату дослідження, що створило атмосферу дружньої наукової співтворчості студентів і викладачів, щирої радості й задоволення від професійного спілкування. Проведена гостьова лекція окреслила шляхи методично правильного формулювання наукового апарату педагогічного наукового дослідження, що оптимізує діяльність здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта під час написання магістерської роботи.

Настановча онлайн-конференція щодо проходження практичної підготовки здобувачами 3-го та 4-го курсів

04.03.2024 р. на факультеті фізичного виховання ДДПУ у рамках педагогічної практики здобувачів ОП «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» першого (бакалаврського) рівня було проведено настановчу онлайн-конференцію щодо проходження практичної підготовки здобувачами 3-го та 4-го курсів. До обговорення особливостей ходу практичної підготовки були запрошені стейкхолдери спеціальності 014 Середня освіта(Біологія та здоров’я людини: Кузьминська Л.А. учитель Слов’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів №12 Слов’янської міської ради.
Гарант ОП Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) доцент Курільченко І.Ю. ознайомила здобувачів із програмою практичної підготовки, обов’язками здобувачів-практикантів, метою та завданнями практики, особливостями проведення виробничої практики в умовах воєнного часу, вона акцентувала увагу на значущості практичної підготовки у формуванні професійного іміджу майбутнього вчителя.
Методисти: доцент О. А. Білецький, доцент Шайда та доцент І. В. Кушакова надали слушні поради до виконання завдань з психології, педагогіки та шкільної гігієни. Вони звернули увагу на набуття практичного досвіду з підготовки та проведення навчальної, виховної й позакласної роботи з учнями загальноосвітньої школи.
Під час конференції здобувачі мали можливість поставити запитання щодо особливостей виконання певних завдань та оформлення документації практики, на які отримали вичерпні відповіді.