Стейкхолдерів ОП «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка)» бакалаврського рівня запросили на конференцію з навчальної пропедевтичної волонтерської практичної підготовки

04.03.2024 року на факультеті спеціальної освіти відбулась настановча конференція з навчальної пропедевтичної волонтерської практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (першого року навчання), освітня програма «Спеціальна освіта (Логопедія. Олігофренопедагогіка)». На конференції були присутні стейкхолдери, зокрема представники Комунального закладу освіти «Саксаганська спеціальна школа Дніпропетровської обласної ради» в особі директора Листопад Тетяни Леонідівни та заступника директора Войчишиної Людмили Григорівни і представники Комунального закладу «Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» (м. Слов’янськ (м. Київ), Донецької обл. в особі директора Єрофеєвої Дар’ї Іванівни.
Здобувачів ознайомили з базами проходження практичної підготовки, з метою, завданнями практики, розглянуто етапи проходження практики, зміст завдань, зразки оформлення документації.
Спеціальну увагу було приділено волонтерської діяльності, запропоновано розроблення проєкту «Волонтерство під час війни в Україні».
Стейкхолдери програми надали здобувачам корисні рекомендації, звернувши увагу на важливі організаційні та практичні аспекти, від якісного забезпечення яких залежатиме успіх практичної діяльності.
За результатами практики буде проведено звітну конференцію, на якій студенти матимуть можливість розповісти про власну волонтерську діяльність та презентувати фото і відеоматеріали.

Співпраця із стейкхолдерами в рамках Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН України

11 березня 2024 року відбулося обговорення змін до ОП «Середня освіта. Історія» з огляду на посилення тиску Російської Федерації на Схід України. Група забезпечення ОП «Середня освіта. Історія» - доцент Шалашна Н.М., професор Воронова Н.С., доктор філософії Бондаренко П.С.; стейкхолдер – директор Донецького відділення МАН Євдокімова О.В., рецензент ОП – д.іст.н., професор ДДІПО Лаврут О.О. в лютому взяли участь в Обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських робіт МАН України. За результатами конкурсу-захисту з метою профорієнтації та активізації патріотичного виховання було проведено обговорення та вирішено збільшити обсяг навчального матеріалу в ОК з історії України XX століття.

Гостьова лекція на тему «Цифровий підхід у наукових дослідженнях» для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня ВО спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)

На кафедрі теорії і практики технологічної та професійної освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» для аспірантів спеціальності 015 Професійна освіта відбулася гостьова он-лайн лекція провідного науковця в галузі професійної освіти, доктора педагогічних наук, професора, професора Центральноукраїнського державного педагогічного університету Миколи Ілліча Садового на тему «Цифровий підхід у наукових дослідженнях».
Лектор спочатку зупинився на загальній характеристиці методологічних підходів, потім розкрив теоретичні основи цифрового підходу і на прикладі освітніх програм показав особливості його реалізації.
Лекція викликала великий інтерес як у аспірантів, так і у присутніх на зустрічі викладачів кафедри. Слухачами було задано ряд питань, на які вони отримали вичерпні відповіді. Під кінець зустрічі домовилися продовжити співробітництво з проблем методології наукових досліджень.
Щиро вдячні професору Садовому М. І. за співробітництво та цікаву, актуальну й корисну інформацію!

Управління стресом під час надзвичайних ситуацій

23 лютого 2024 року на кафедрі психології факультету гуманітарної та економічної освіти відбувся онлайн тренінг-семінар «Управління стресом під час надзвичайних ситуацій». Ведуча Садчікова Олена Геннадіївна - стейкголдер освітньої програми Психологія другого (магістерського) рівня вищої освіти, керівник відділу психосоціальної підтримки мобільних психологомедичних команд Французької Гуманітарної Акції Première Urgence Internationale / Ukraine. На онлайні були розглянуті питання стресу, механізми впливу стресу на організм людини. В ході роботи зі здобувачами визначили індивідуальні реакції, основні механізми подолання стресів та детально розібрали техніки самодопомоги.

Методичний семінар: «Організація STEM-орієнтованого навчання в освітньому процесі сучасної школи»

23 січня 2024 року на кафедрі теорії і практики технологічної та професійної освіти відбувся семінар на тему: «Організація STEM-орієнтованого навчання в освітньому процесі сучасної школи»
У семінарі прийняли участь викладачі кафедри, здобувачі 4 курсу бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) та провідні стейкхолдери: Гусак Наталія Володимирівна, завідувачка відділення спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання і технології), викладачка спеціальних дисциплін Комунального закладу «Покровський педагогічний фаховий коледж»; кандидатка педагогічних наук та Ковтун Ірина Олександрівна – здобувачка 4 курсу ОП «Середня освіта» бакалаврського рівня вищої освіти, ДВНЗ «ДДПУ, вчитель трудового навчання комунального закладу «Ліцей №1» Кам’янської міської ради.
Гарант ОПП Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого бакалаврського рівня Вовк Н. В. зазначила, що упровадження STEM-освіти, орієнтир на практичну спрямованість і розвиток критичного мислення, дослідницько-проєктна діяльність в рамках реалізації Концепції «Нова українська школа» ведуть до оновлення змісту освіти, її модернізації, розвитку освітнього STEM середовища, яке, у свою чергу, сприяє формуванню комплексу ключових, предметних та соціально-особистісних компетентностей здобувачів освіти.
Гусак Н. В. закцентувала увагу, що STEM-освіта – це створення умов для гармонійного формування науково-орієнтованої освіти на основі модернізації усіх напрямів освіти, а також широкий вибір особистісного розвитку. Для того, щоб навчати по-новому, вчитель має отримати: академічну свободу; право на вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; можливість розроблення та впровадження авторських, модельних навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій.
Ковтун І.О., вчитель трудового навчання та технологій, висвітлила інноваційний формат організації STEM-орієнтованого навчання в умовах шкільної та позашкільної освіти. STEM-учитель повинен глибоко знати теорію і практику компетентнісного, особистісно зорієнтованого, діяльнісного підходів, вміло реалізовувати змістові лінії в практичну площину освітнього процесу. Сьогоднішнє завдання педагога в контексті реалізації основних положень Нової української школи та запровадження STEM-освіти – створити умови для розвитку учня, його здібностей творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити, мотивацію до вивчення предметів.
У ході семінару відбулося обговорення значимості й необхідності імплементації STEM-освіти, мотивування учасників освітнього процесу до науково-дослідної діяльності та освіти впродовж життя, що у перспективі сприятиме формуванню ціннісних орієнтирів та світоглядних позицій здобувачів освіти, відповідальної, соціально-активної, громадсько-патріотичної поведінки та комплексу ключових, предметних, соціально-особистісних компетентностей молоді в умовах Нової української школи.