Гостьова відкрита лекція на тему: «Актуальні питання сучасної методики навчання біології та природознавства в умовах воєнного стану»

30 березня здобувачів першого та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 середня освіта (Біологія та здоров’я людини), 227 Фізична терапія, ерготерапія ДВНЗ «ДДПУ», а також усіх бажаючих, було запрошено на відкриту гостьову лекцію на тему: «Актуальні питання сучасної методики навчання біології та природознавства в умовах воєнного стану».
Міронець Людмила Петрівна, декан природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, кандидат педагогічних наук, доцент змістовно та лаконічно розкрила сучасну методику використання інформаційних пристроїв у процесі вивчення дисциплін природничого циклу, чим дуже зацікавила не тільки здобувачів, а і викладачів кафедри фізичної терапії, фізичного виховання і біології.
В ході лекції були розглянуті особливо актуальні під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану питання з підтримання пізнавального інтересу учнів за допомогою навчальних мобільних додатків, дидактичні можливості використання інформаційних пристроїв на заняттях з біології. Присутні ознайомились з особливостями застосування на практиці педагогічних програмних засобів. Лекторка натхненно поділилася особистим досвідом впровадження інноваційних технологій у освітній процес підготовки вчителів біології та основ здоров’я.
На відкритій зустрічі, разом із колегами та студентами, мали час та змогу обговорити найсучасніші питання щодо оновлення освітніх програм, змісту освітніх компонентів з урахуванням вимог сучасного освітнього процесу, що впроваджуються у Новій Українській школі та закладах вищої освіти.
Дякуємо шановній Людмилі Петрівні за цікаву інформацію, за особистий час, за отримані позитивні емоції та обмін цінним педагогічним досвідом.

Участь стейкголдерів у засіданні наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти». Тематика заняття: «Євроінтеграція в освітньому просторі. Організація роботи Євроклубу в ЗЗСО».

29.03.2023 р. за участю стейкголдерів Оксани Анатоліївни Бабенко (директор Слов’янського педагогічного ліцею Слов’янської міської ради Донецької області) та Євгенії Анатоліївни Луганцової (учитель англійської та німецької мов (вища кваліфікаційна категорія, учитель-методист) Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 Лиманської міської ради Донецької області) було проведено засідання наукового гуртка «Інноваційні підходи в навчанні іноземних мов на сучасному етапі розвитку освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)). Тематика заняття: «Євроінтеграція в освітньому просторі. Організація роботи Євроклубу в ЗЗСО». Стейкголдери запропонували до уваги здобувачів важливу та цікаву інформацію, яка допомагає зрозуміти, що таке Євроклуб, як і навіщо його створюють, якими мають бути механізми його роботи для успішної реалізації ним європейських ініціатив. О. А. Бабенко підкреслила, що Євроклуб – об’єднання групи однодумців, які зацікавлені європейською тематикою, поглиблюють свої знання про Європу та європейську інтеграцію; зазначила, що робота Євроклубу охоплює різноманітні сфери суспільної діяльності і спрямована на набуття гуманістичних європейських цінностей та формування почуття європейської єдності. Стейкголдери надали професійні поради як створити Шкільний Європейський клуб, як діяти та співпрацювати з метою реалізації таких завдань: різнобічне вивчення історії, культури, звичаїв та традицій як країн Європейського Союзу, так і України як невід’ємної частини європейської цивілізації; розвиток духу партнерського співробітництва та взаємодопомоги; мотивація до вивчення іноземних мов тощо. Зустріч пройшла у форматі жвавої дискусії, обміну думками й досвідом.

Обговорення оновленої освітньо-професійної програми підготовки здобувачів за спеціальністю 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) бакалаврського рівня вищої освіти

17 лютого 2023 року відбулось засідання групи забезпечення спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) з обговорення питань оновлення освітньо-професійної програми Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) бакалаврського рівня. На онлайн зустрічі були присутні стейкхолдери Горєлікова Тетяна Володимирівна, директорка Центру професійного розвитку педагогічних працівників Слов’янської територіальної громади Донецької області, та здобувачі ОП Пензова Наталія, Маслова Юлія, Солнцева Ганна та ін.
Були розглянуті наступні питання:

  • внесення змін до освітньої програми;
  • обговорення пропозицій здобувачів щодо удосконалення ОП;
  • внесення пропозицій щодо доповнення змісту ОК.

Здобувачі висловили свої позитивні враження від освітньої програми і процесу навчання, при цьому запропонували розширити перелік вибіркових дисциплін освітніми компонентами загальнобіологічного спрямування (Пензова Н., Маслова Ю.). Т.В. Горєлікова підкреслила, що потрібно послідовно розвивати у здобувачів дослідницькі навички як надважливі для сучасного вчителя біології та основ здоров’я, зокрема відзначила в такому аспекті потенціал педагогічної практичної підготовки на ОП. У цілому стейкхолдери зробили висновок про готовність оновленої освітньої програми до процедури громадського обговорення.

Обговорення звіту-самоаналізу якості реалізації освітньої програми «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

17 березня 2023 року відбулось засідання кафедри фізичної терапії, фізичного виховання та біології з обговорення звіту-самоаналізу якості реалізації освітньої програми «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та обговорення результатів анонімного опитування здобувачів бакалаврату. На онлайн-зустрічі була присутня Горєлікова Тетяна Володимирівна, директорка Центру професійного розвитку педагогічних працівників Слов’янської територіальної громади Донецької області.
Першою слово про результати опитування здобувачів взяла гарант ОП «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» доцент Курільченко І.Ю. Вона відзначила, що анкетування не виявило випадків незадоволення здобувачів рівнем та умовами викладання на освітній програмі. Керівник групи забезпечення спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) доцент Кушакова І.В. зауважила, що студентів потрібно постійно інформувати про новини в освітньому процесі, урізноманітнювати методи викладання, щоб привабливість ОП для здобувачів не зменшувалась. Завідувач кафедри ФТФВБ професор Дичко В.В. підбив підсумки роботи над формуванням відомостей самооцінювання ОП «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» першого (бакалаврського) рівня і підкреслив необхідність дотримання часових меж у підготовці до акредитації програми.

Проект «Взаємодія зі стейкхолдерами». Психологічний тренінг «Діти і війна. Техніки зцілення»

24 березня у рамках співпраці зі стейкхолдерами здобувачі першого бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» ОПП «Практична психологія» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» взяли участь у психологічному тренінгу « Діти і війна. Техніки зцілення», який провела Олена Іванівни Маляр, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогічних наук, професійної та початкової освіти Комунального закладу вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти».
Науковиця розкрила сутність психологічної програми «Діти і війна. Техніки зцілення». Зазначила, що навчальна методика була розроблена на основі доказового когнітивного-поведінкового підходу терапії посттравматичних розладів у дітей. Методику було апробовано у низці країн, що були охоплені війною чи постраждали від природніх стихійних лих (Греція, Туреччина, Шри-Ланка, Косово, Сірія тощо). З 2014 року застосовується в Україні. Має гриф Міністерства освіти і науки України.
У ході психологічного тренінгу і з допомогою КПТ методів були опановані такі теми:
- психотравмівний вплив війни на психічне здоров’я дітей;
- техніки для опрацювання травматичної пам’яті, принципи їх безпечного застосування;
- принципи турботи про себе.