Наукові школи

Сипченка Валерія Івановича

Наукова школа професора Сипченка Валерія Івановича заснована в 2000-му році та сформована із метою спільної роботи над науковою проблемою «Гуманізація навчально-виховного процесу». Творчий колектив однодумців об’єднаний спільністю наукових інтересів, принципів і методичних засад її розв’язання, забезпечує створення оригінального наукового напряму, який є основою для перманентного розвитку нового наукового напряму у галузі педагогічних знань. Члени наукової школи здійснюють наукові дослідження пріоритетних напрямів педагогічної науки, поглиблюючи творчі (фундаментальні та прикладні) доробки керівника, які використовуються в практиці сучасної освіти та виховання.

Сучасний етап розбудови суверенної, правової, демократичної держави, інтеграція України у європейський освітній простір, глобальні процеси, що відбуваються в сучасному українському суспільстві, передбачають докорінну трансформацію світоглядних орієнтацій і ціннісних орієнтирів особистості. Нині перед навчальними закладами всіх рівнів стоїть питання утвердити у свідомості підростаючого покоління загальнолюдські моральні цінності та ідеали, виховати гуманну особистість, справжнього громадянина України.

Напрям: Історія, теорія і практика освіти в Україні

Наукова школа являє собою неформальну творчу спільноту дослідників різних поколінь високої наукової кваліфікації на чолі з керівником у науковому напрямі, об’єднаних однаковими підходами до розв’язання проблеми, стилем роботи й мислення, оригінальністю й новизною ідей і методів реалізації дослідницької програми, яка одержала значні наукові результати, здобула авторитет і громадське визнання.

С. А.Саяпіна у 1998 р. захистила дисертацію за темою: «Проблема особистості вчителя в педагогічній спадщині М. О. Корфа» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Луганському державному педагогічному університеті імені Тараса Шевченка.

Напрям: Історико-педагогічні й компаративні студії як передумова розвитку сучасної освіти в Україні

Е.А.Панасенко у 2001 р. захистила дисертацію за темою: «Ідеал учителя у вітчизняній педагогічний журналістиці другої половини ХІХ – початку ХХ ст.» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Луганському державному педагогічному університеті імені Тараса Шевченка.

Е.А.Панасенко у 2014 р. захистила дисертацію за темою: «Експеримент у науково-педагогічних дослідженнях в Україні (1943 – 1991 рр.)» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки у Державному закладі «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».

Напрям: Теоретико-методологічні засади впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес закладів освіти

Я.В. Топольник має ступінь доктора педагогічних наук (2019), вчене звання професора (2022 р.), провадить науково-педагогічну діяльність упродовж 12 років, зокрема з 2019 року й донині – на посаді завідувача кафедри педагогіки вищої школи.

Має 124 публікації, з них 35 публікацій після захисту докторської дисертації, зокрема 3 статті в колективних монографіях та 32 публікації наукового, навчально-методичного характеру, з яких 9 публікацій в виданнях, включених до наукометричних баз Scopus та Web of Science.

Наукова школа кандидата пед. наук, доцента кафедри педагогіки вищої школи Коркішко Олени Геннадіївни

Напрям: Теорія і методика формування професійної спрямованості майбутніх педагогів у системі університетської освіти

Кандидат педагогічних наук 13.00.07 – теорія і методика виховання (2005), доцент кафедри педагогіки (2009).

Стаж роботи у ЗВО – 28 років.

Автор понад 140 наукових праць (серед них, праці, що включені до наукометричної бази Web of Science) із проблем патріотичного виховання учнівської та студентської молоді, організації університетської освіти тощо.

Напрям: Модернізація освітньо-наукової підготовки майбутніх фахівців в умовах цифровізації вищої педагогічної освіти

Наукову школу «Модернізація освітньо-наукової підготовки майбутніх фахівців в умовах цифровізації вищої педагогічної освіти» було створено одночасно із заснуванням кафедри педагогіки вищої школи (Наказ по університету № 111 вiд 31.01.2013 року).

Очолює наукову школу Сипченко О.М., яка у 2008 р. успішно захистила дисертацію за темою «Навчально-педагогічна література в системі професійної підготовки вчителя (друга половина XIX – початок ХХ ст.)» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки в Полтавському державному педагогічному університеті імені В.Г. Короленка.

Наукова школа кандидата педагогічних наук доцента кафедри педагогіки вищої школи Фатальчука Сергія Дмитровича.

Напрям: Актуальні проблеми навчання і виховання в теорії та історії педагогіки.

Кандидат педагогічних наук 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (2006), доцент кафедри педагогіки (2011).

Педагогічний стаж 28 років; стаж роботи в ЗВО 22 р.

Автор понад 70 науково-методичних праць (серед них, одноосібної монографії та науково-методичного посібника у співавторстві) із проблем теорії, історії та практики освіти в Україні.