Засідання робочої групи та стейкголдерів освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» та освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки»

31 січня 2022 року відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки», на якому обговорювалися питання удосконалення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Гарант ОПП проф. Топольник Я.В. зазначила, що особливості освітньо-професійної програми полягають в орієнтації на компетентністну особистісно-орієнтовану парадигму освіти, що забезпечує цілісність фахової підготовки викладача інноваційного типу, який має можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку (як андрагог, тьютор), виявляє здатність до організації студентоцентрованого навчання та здійснення освітньої діяльності з особами різних вікових категорій; вище зазначене забезпечується через поглиблену практичну підготовку, використання інноваційних технологій навчання з інформаційно-комунікаційною підтримкою.

Гарант ОНП проф. Саяпіна С.А. звернула увагу учасників засідання, що освітньо-наукова програма спрямована на здобуття аспірантами теоретичних і практичних знань, умінь, навичок та формування компетентностей, необхідних для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем професійної, науково-дослідницької діяльності у процесі оволодіння методологією наукової діяльності, проведення власного дослідження. Для досліджень прийнятні актуальні теоретичні та експериментальні напрями сучасної педагогіки: загальна педагогіка; розвиток освіти та педагогіки; підготовка до професійної діяльності у вищій школі; наукові дослідження у сфері освіти/педагогіки; теорія навчання; наукова та професійна підготовка фахівця (дослідник-викладач).

Стейкголдери висловили спільну думку щодо доцільності внесення змін до навчального плану ОПП «Педагогіка вищої школи», а також посилення уваги до формування готовності майбутніх викладачів розв’язувати актуальні проблеми розвитку вищої освіти в межах проведення магістерського дослідження. Стейкголдери зазначили, що для удосконалення підготовки здобувачів ОНП «Освітні, педагогічні науки» до роботи за такими видами професійної діяльності як освітня (педагог у сфері освіти, підготовки і перепідготовки педагогічних кадрів) та організаційно-управлінська (менеджер системи освіти) необхідно активізувати сумісну діяльність щодо залучення фахівців-практиків до організації освітнього процесу шляхом проведення семінарів-практикумів, тренінгів та майстер-класів.

Учасники зустрічі відмітили важливість проведення постійних засідань щодо обговорення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм та висловили побажання до подальшої плідної співпраці.