Засідання робочої групи, відповідальної за перегляд та оновлення освітньої програми «Середня освіта (Фізика)»

25 березня 2021 року на фізико-математичному факультеті ДДПУ відбулося чергове засідання робочої групи, відповідальної за перегляд та оновлення освітньої програми «Середня освіта (Фізика)» підготовки здобувачів вищої освіти (денної форми навчання) на першому (бакалаврському) рівні в межах ліцензованих спеціальностей 014 Середня освіта (Фізика), 014 Середня освіта (Інформатика).

Лимарєва Юлія Миколаївна – гарант ОП, кандидат педагогічних наук, доцент (за кафедрою фізика); доцент кафедри фізики;

Чернишов Олександр Петрович – заступник директора Слов'янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 Слов'янської міської ради Донецької області (представник роботодавця),

Масич Віталій Васильович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики і кіберфізичних систем Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (представник роботодавця, випускник);

Попов Олег Костянтинович – вчитель фізики та інформатики Слов'янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Слов'янської міської ради Донецької області (випускник 2012 р.; фахівець-практик);

Надточій Віктор Олексійович – керівник ГЗ (групи забезпечення спеціальності), доктор фізико-математичних, професор; завідувач кафедри фізики;

Ткаченко Володимир Миколайович – кандидат фізико-математичних наук, доцент (за кафедрою фізики); доцент кафедри фізики (член ГЗ);

Кадубовський Олександр Анатолійович – кандидат фізико-математичних наук, доцент (за кафедрою геометрії та методики викладання математики), декан фізико-математичного факультету ДДПУ, доцент кафедри математики та інформатики та  

Недоступ Владислав Віталійович – студент 3 курсу денної форми навчання на першому (бакалаврському) РВО за освітньою програмою «Середня освіта (Фізика)»

обговорили проект змін до зазначеної освітньо-професійної програми.

Під час обговорення учасники зазначили, що метою ОП є створення цілісної системи підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня в галузі 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізика), здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі 01 Освіта / Педагогіка або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Гарантом ОП було представлено обов’язкову та вибіркову складові освітнього компоненту, покликанням якого є забезпечення формування відповідних компетентностей і програмних результатів навчання та реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій студентів під час професійно-практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) РВО до професійної діяльності у закладах загальної середньої освіти.

Під час засідання роботодавці та представники роботодавців підтримали доцільність збільшення практичної підготовки майбутніх фахівців (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі). Крім того, Чернишовим О.П. та Поповим О.К. було звернено увагу на необхідність формування компетентностей, пов’язаних з оформленням документації вчителя ЗЗСО та сучасним документообігом в закладах загальної середньої освіти.

Цікавим був виступ Недоступа В.В., який висловив побажання щодо вибіркової складової освітнього компоненту програми та запропонував декілька навчальних дисциплін широкого вибору для набуття соціальних навичок "soft skills" (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі).

Крім того, гарант ОП звернула увагу на нову редакцію Національної рамки кваліфікацій (системний і структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів) та необхідність врахування загальних і професійних компетентностей, зазначених у (новому) «Професійному стандарті за професіями "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", "Вчитель закладу загальної середньої освіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)".

Членами робочої групи було внесено також ряд пропозицій щодо перерозподілу дисциплін між обов’язковою та вибірковою складовими освітнього компоненту ОП (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі).

Щиро дякуємо усім учасникам засідання за участь і плідну співпрацю та сподіваємося на подальші конструктивні діалоги!