Оновлення освітньої програми «Середня освіта (Фізична культура)»

18 січня 2021 року на факультеті фізичного виховання ДДПУ на розширеному засіданні кафедри  ТМОФВіР відбувся науково-методичний семінар присвячений актуальним питанням оновлення освітньої програми «Середня освіта (Фізична культура)» підготовки здобувачів вищої освіти (денної форми навчання) на першому (бакалаврському) рівні в межах ліцензованої спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура).

Серед членів кафедри ТМОФВіР та запрошених були присутні наступні фахівці:

Холодний О.І. – гарант ОП, кандидат педагогічних наук, декан факультету фізичного виховання; доцент кафедри теоретичних, методичних основ фізичного виховання і реабілітації

Омельченко С.О. – доктор педагогічних наук, ректорка Донбаського державного педагогічного університету, професор кафедри теоретичних, методичних основ фізичного виховання і реабілітації

Федь І.А. – доктор філософських наук, професор, кафедри культурології; завідувач кафедри теоретичних, методичних основ фізичного виховання і реабілітації;

Мусхаріна Ю.Ю. – кандидат педагогічних наук; доцент кафедри медико-біологічних основ охорони життя та цивільного захисту;

Смирнов В.С. –  шестиразовий чемпіон, срібний та бронзовий призер XII Паралімпійських ігор в Афінах із плавання. Повний кавалер ордена «За мужність», Герой України;

Леонов Д.В. – директор, Дитячо-юнацька спортивна школа Краматорської міської ради;

Єсипчук Б.С. – здобувач ОП «Середня освіта (Фізична культура)» 2 курс, денної  форми навчання;                                        

Єфремов В.С. –  випускник спец-ті «Педагогіка і методика середньої освіти, фізична культура», 2000 рік вип., учитель фізичної культури ЗСО №4.  

Рипунов М.О. – в.о. директора Комунального закладу дитячо-юнацької спортивної школи м. Слов’янська.

Під час обговорення учасники зазначили, що метою ОП є створення цілісної системи підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня в галузі 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізичне культура), здатних розв’язувати актуальні проблеми сучасної педагогічної науки та практично їх реалізовувати відповідно до набутої академічної (професійної) кваліфікації фахівця.

Ректорка ДДПУ, професор кафедри ТМОФВіР Омельченко С.О. презентувала оновлену робочу програму та силабус дисципліни «Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології», що є обо’язковою освітньою компонентою ОП «Середня освіта (Фізична культура)»

Гарантом ОП «Середньої освіти (Фізична культура)» Холодний О.І. було представлено обов’язкову та вибіркову складові освітнього компоненту, покликанням якого є забезпечення формування відповідних компетентностей і програмних результатів навчання та реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій студентів під час професійно-практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти до професійної діяльності у закладах загальної середньої освіти. Крим цього, Холодний О.І. представив презентацію дисципліни широкого вибору «Акробатика для дорослих»

Під час засідання роботодавці та представники роботодавців наголосили на доцільності збільшення практичної підготовки майбутніх фахівців (відповідні пропозиції внесено до протоколу зустрічі).

Цікавим був виступ Куліша Л.В., директора Миколаївського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст.№2 Миколаївської міської ради який висловив побажання щодо вибіркової складової освітнього компоненту програми та запропонувала декілька навчальних дисциплін широкого вибору для набуття соціальних навичок "soft skills" (відповідні пропозиції внесені до протоколу зустрічі).

Крім того, гарант звернув увагу на нову редакцію Національної рамки кваліфікацій (системний і структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів) та доцільність і необхідність врахування (нового) «Професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)».

Викладачами випускових кафедр було внесені також ряд пропозицій щодо перерозподілу дисциплін між обов’язковою та вибірковою складовими освітнього компоненту ОП (відповідні пропозиції внесені до протоколу зустрічі).

Щиро дякуємо усім учасникам засідання за участь і плідну співпрацю та сподіваємося на подальші конструктивні діалоги!