Науково-практичний семінар «Педагогічні технології в професійній діяльності педагога-тьютора»

 

19 жовтня 2021 року на кафедрі педагогіки вищої школи було проведено кафедральний науково-практичний онлайн-семінар «Педагогічні технології в професійній діяльності педагога-тьютора» у рамках реалізації плану роботи зі стейкголдерами ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки». Модератором виступила завідувач кафедри ПВШ, д.пед.н., професор Топольник Я.В. У роботі семінару взяли участь викладачі кафедри ПВШ, зовнішні стейкголдери: в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Краматорськ) к.пед.н., доц. Бурцева Ю.О., директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Гусейнов С.Н., фахівець-практик Бондаренко Н.В. (старший майстер в/н СБРЦПО імені П.Ф. Кривоноса), в.о. директора Слов’янського енергобудівного фахового коледжу (СЕБТ), фахівець-практик, викладач вищої категорії) Турка В.М., директор ДЗПО «Сіверський професійний ліцей» Стиранець В.І., в.о. директора КЗ «Бахмутський педагогічний коледж» Рубцова М.А., директор КЗ «Покровський педагогічний коледж» к.пед.н. Олійник О.І., заступник директора з навчальної роботи КЗ «Покровський педагогічний коледж» к.пед.н., доц. Нємцева Н.С., викладач-методист КЗ «Покровський педагогічний коледж», представник роботодавця, випускниця спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки (2019 р.) Мацокіна Н.Г., здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за ОНП «Освітні, педагогічні науки» та здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти за ОПП «Педагогіка вищої школи».

Під час засідання було обговорено питання щодо теоретико-практичних аспектів підготовки педагогів-тьюторів в ЗВО, особливостей професійного становлення викладача-тьютора в умовах сучасного розвитку освіти, охарактеризовано обов’язки педагога-тьютора та види тьюторської діяльності у ЗВО, окреслено перспективні напрями розвитку тьюторства в Україні.

Доповідач Топольник Я.В. презентувала навчальні та виховні технології в професійній діяльності викладача-тьютора, а саме: технології розвивального навчання, технології інтерактивного навчання, проєктна технологія (метод проєктів), нові інформаційні технології навчання; традиційна педагогічна технологія, технологія педагогічної підтримки, технологія створення ситуації успіху, технології формування творчої особистості, педагогіка співробітництва.

Окремо було обговорено питання щодо значення лідерства в освітньому процесі. «Лідерство і навчання – це речі, які не можуть існувати один без одного» (Джон Кеннеді). К.пед.н., доцент кафедри ПВШ Коркішко О.Г. ознайомила слухачів з правилами життя для лідера (як самоорганізуватися), напрямами, за якими потрібно працювати щоб стати лідером, індивідуальним планом нарощування лідерського потенціалу та вимогами щодо його розроблення. Було запропоновано перелік тренінгів й майстер-класів різного рівня щодо формування та розвитку лідерства, лідерських навичок; тест «Лідерство» (призначений для того, щоб оцінити здатність людини бути лідером).

Доповідач зазначила, що конкурентоспроможність викладача залежить від принципів та методів викладання, зокрема на засадах лідерства. Методи студентоцентрованого навчання та викладання орієнтовані на індивідуальний розвиток здобувача, а методи роботи в групі – на уміння співпрацювати з іншими, налагодження міжособистісних зв’язків та уміння долати конфлікти. Одними із найактуальніших методів, які удосконалюють професійний та особистісний розвиток сучасного викладача-лідера, є метод фасилітації та коучингу.

Присутні на семінарі зазначили актуальність висвітленої проблеми на сучасному етапі розвитку освіти і науки. Викладачі, стейкголдери та здобувачі висловили побажання плідної співпраці з організації та проведення подальших науково-практичних заходів.

Дякуємо всім за участь у семінарі та бажаємо подальшої наснаги на освітянській та науковій нивах!