Засідання робочої групи та стейкголдерів освітньо-професійної програми «Педагогіка вищої школи» та освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки»

 

07 жовтня 2021 року відбулося чергове засідання робочої групи та стейкголдерів ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОНП «Освітні, педагогічні науки», на якому обговорювалися питання удосконалення освітньо-професійної програми та відповідно до результатів анкетування здобувачів 2-4 курсів третього (освітньо-наукового) рівня питання удосконалення освітньо-наукової програми спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Учасники обговорення зазначили, що особливості ОПП «Педагогіка вищої школи» полягають в орієнтації на компетентністну особистісно-орієнтовану парадигму освіти, що забезпечує цілісність фахової підготовки викладача інноваційного типу, який має можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку (як андрагог, тьютор), виявляє здатність до організації студентоцентрованого навчання та здійснення освітньої діяльності з особами різних вікових категорій; вище зазначене забезпечується через поглиблену практичну підготовку, використання інноваційних технологій навчання з інформаційно-комунікаційною підтримкою. Закцентовано увагу присутніх, що здобувач ОПП підготовлений до роботи за такими видами професійної діяльності: освітня (педагог у сфері освіти, підготовки і перепідготовки педагогічних кадрів); науково-дослідницька (у науково-дослідних і освітніх установах); організаційно-управлінська (менеджер системи педагогічної освіти).

Аналіз результатів опитування здобувачів ОНП «Освітні, педагогічні науки» дозволив визначити напрями вдосконалення підготовки аспірантів, а саме: залучити до освітнього процесу роботодавців, професіоналів-практиків, експертів галузі; посилити інформування щодо програм академічної мобільності серед здобувачів, можливості формування індивідуальної освітньої траєкторії навчання, змісту програми практичної підготовки, процедури вирішення конфліктних ситуацій, відвідування Дня кар’єри та діяльності Центру кар’єри та соціально-психологічної підтримки ДДПУ. За результатами опитування здобувачів було внесено пропозиції щодо вдосконалення організації освітнього процесу: посилення практичної орієнтації (професійних навичок) через проведення тренінгів, майстер-класів, ділових ігор із роботодавцями; а також перегляду нормування обсягу самостійної роботи для здобувачів.

Учасники засідання відмітили важливість проведення постійних засідань щодо обговорення освітньо-професійної та освітньо-наукової програм, а також висловили побажання до подальшої плідної співпраці.