Зміст – 2024

 

1-3

завантажити

 

Від редакційної колегії

4-5

завантажити

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА.
ФІЗИКА

MATHEMATICS.
PHYSICS

6

 

 

 

 

 

Волков С.В.

Serhii V. Volkov

 

 

Про обчислення об’єму квазіоктаедрів

On calculating the volume of quasi-octahedrons

7-14

завантажити

Стаття присвячена знаходженню об’єму геометричних тіл – квазіоктаедрів і наочно демонструє зв’язок всім відомої і зрозумілої кількісної характеристики простору, що займає тіло з, так-званими, спеціальними функціями – функціями, які не виражаються через елементарні та представляються у вигляді рядів або інтегралів. В загальному випадку, отримано формулу обчислення об’єму квазіоетаедрів, який знаходиться через значення  бета або гамми функції.

The article is devoted to finding the volume geometric shapes quasi-octahedrals and clearly demonstrates the connection of a well-known and understandable characteristic of a body with the so-called special functions - functions that are not expressed through elementary functions and are represented as series or integrals. In general, a formula for calculating the volume of quasi-ahedra, which is found through the value of beta or gamma of the function, is obtained.

 

 

Ключові слова: октаедр, еліпсоїд, параболоїд, об’єм, спеціальна функція, гамма функція, бета функція, Якобіан, факторіал, інтеграл.

Keywords: octahedron, ellipsoid, paraboloid, volume, special function, gamma function, beta function, Jacobian, factorial, integral.

 

 

DOI:

 

 

 

Самусенко П.Ф., Даниліна Г.В., Рашевський М.О.

Petro F. Samusenko, Galyna V. Danylina, Mykola O. Rashevs’kyi

 

 

Про асимптотичне інтегрування лінійних систем диференціальних рівнянь з відхиленням аргументу

On the Asymptotic Integration of Linear Systems of Differential Equations with Delay

15-23

завантажити

Побудовано асимптотичне зображення розв'язку для основної початкової задачі системи лінійних сингулярно збурених диференціально-різницевих рівнянь. Інтегрування таких систем рівнянь із нестабільним спектром розпочато у працях М. І. Шкіля та його учнів. У цьому дослідженні побудовано асимптотичне зображення розв’язку системи диференціально-різницевих рівнянь із нестабільностями у спектрі головної матриці. Досліджено також нестабільність, характерна лише для рівнянь з відхиленням аргументу. Дано асимптотичні оцінки похибки.

An asymptotic representation of the solution for the basic initial problem of a system of linear singularly perturbed differential equations delay is constructed. The integration of such systems of equations with unstable spectrum was started in the works by M. I. Shkil’ and his students. In this study, an asymptotic representation of the solution of a system of differential-difference equations with instabilities in the spectrum of the main matrix is constructed. The instability peculiar only in equations with argument deviation is investigated. Asymptotic estimates of the error are given.

 

 

Ключові слова: точка повороту, сингулярне збурення, асимптотичний розв'язок, диференціально-різницеве рівняння

Keywords: turning point, singular perturbation, asymptotic solution, differential-difference equation.

 

 

DOI:

 

 

 

Бондар Д.Ю., Кадубовський О.А.

Diana S. Bondar, Оleksandr А. Kadubovskyi

 

 

Про метричні співвідношення в прямокутному тетраедрі та суміжні питання

On Metric Relations in a Rectangular Tetrahedron and Related Issues

24-50

завантажити

Представлена стаття присвячена систематизації фактів геометрії тетраедра, зокрема ортоцентричного і прямокутного та популяризації властивостей прямокутного тетраедра. Також висвітлено авторський підхід до можливого впровадження у шкільний курс геометрії властивостей та метричних співвідношень прямокутного тетраедра шляхом поміркованого добору дидактичного матеріалу під час вивчення відповідних тем стереометрії.

The presented article is dedicated to the systematization of facts about the geometry of the tetrahedron, particularly the orthocentric and rectangular types, and to popularizing the properties of the rectangular tetrahedron. The article also highlights the author's approach to the possible introduction of the properties and metric relations of the rectangular tetrahedron into the school geometry curriculum through the careful selection of didactic material during the study of relevant topics in stereometry.

 

 

Ключові слова: ортоцентричний тетраедр, прямокутний тетраедр, властивості, метричні співвідношення, ознаки рівності, впровадження

Keywords: orthocentric tetrahedron, rectangular tetrahedron, properties, metric relations, criteria for equality, implementation

 

 

DOI:

 

 

 

Чайченко С.О., Шотт В.Г.

Stanislav O. Chaichenko, Viktoriia H. Shott

 

 

Нерівності типу Чебишева для інтегралів по необмежених проміжках

Chebyshev Type Inequalities For Integrals On Unbounded Intervals

51-58

завантажити

В роботі доведено нерівності типу Чебишева для рядів та інтегралів по необмежених проміжках інтегрування.

We proved some Chebyshev type inequalities for series and integrals on unbounded intervals.

 

 

Ключові слова: нерівності для рядів, нерівності для інтегралів, нерівності типу Чебишева

Keywords: inequalities for series, inequalities for integrals, Chebyshev type inequalities

 

 

DOI:

 

 

 

ІНФОРМАТИКА ТА
МЕТОДИКА ЇЇ НАВЧАННЯ

COMPUTER SCIENCES AND
TEACHING METHODS OF COMPUTER SCIENCES

59

 

 

 

 

 

Седашев Я.Ю., Турка Т.В.

Y. Sedashev, T. Turka

 

 

Використання Google-сервісів під час вивчення інформатики у старшій школі

The use of Google services during the study of informatics in high school

60-65

завантажити

У статті обґрунтовано необхідність використання Google-сервісів під час вивчення інформатики у старшій школі. Проаналізовано наявність безпечних доступних умов для обміну інформацією та зберігання індивідуальної освітньої траєкторії у класичному розумінні між вчителями та учнями старшої школи. Розкрито модель спільної роботи учасників освітнього процесу. Запропоновано основні переваги та можливості платформи G Suite for Education для навчання у старшій школі.

The article proves the necessity of using Google services during the study of informatics in high school. The presence of safe and accessible conditions for information exchange and storage of individual educational trajectory in the classical sense between teachers and high school students was analyzed. The model of joint work of the participants of the educational process is revealed. The main advantages and capabilities of the G Suite for Education platform for high school education are offered.

 

 

Ключові слова: платформа G Suite for Education, Gmail, Google Диск, Google Календар, Google Презентації, Google Classroom, Google Meet

Keywords: G Suite for Education platform, Gmail, Google Drive, Google Calendar, Google Presentations, Google Classroom, Google Meet

 

 

DOI:

 

 

 

Федоренко О.Г., Фісенко А.А., Зима Г.С.

Olena G. Fedorenko, Anastasia A. Fesenko, Hanna S. Zyma

 

 

Розвиток медіаграмотності учнів під час вивчення інформатики

Development of students' media literacy during computer study

66-74

завантажити

У статті розглядається актуальна проблема розвитку медіаграмотності учнів середньої школи  в умовах інформаційного суспільства. Обґрунтовується важливість розвитку навичок критичного сприйняття, аналізу та створення медіаконтенту для підготовки школярів до безпечної та ефективної взаємодії з різними типами медіа. Проаналізовано потенціал уроків інформатики для впровадження медіаосвіти через виконання практичних завдань із пошуку, перевірки та представлення інформації, дотримання авторського права, безпечної онлайн поведінки та створення власних медіапродуктів.

The article considers the actual problem of media literacy development of secondary school students in the conditions of the information society. The importance of developing skills of critical perception, analysis and creation of media content for preparing schoolchildren for safe and effective interaction with various types of media is substantiated. The potential of computer science lessons for the implementation of media education through the performance of practical tasks of searching, checking and presenting information, observing copyright, safe online behavior and creating one's own media products was analyzed.

 

 

Ключові слова: медіаграмотність, медіаосвіта, медіаконтент, критичне мислення, інформаційна безпека, інформатика

Keywords: media literacy, media education, media content, critical thinking, information security, informatics

 

 

DOI:

 

 

 

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ
В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ

TEACHING METHODS
OF MATHEMATICS AT SCHOOL AND UNIVERSITY

75

 

 

 

 

 

Беседін Б.Б., Миронов А.Г.

Boris B. Besedin, Andrii G. Myronov

 

 

Особливості використання тестового контролю в умовах дистанційного навчання

Features of using test control in a remote format

76-83

завантажити

У статті досліджується використання тестового контролю в умовах дистанційного навчання з використанням популярних сервісів «На Урок», Google Classroom та Google Форми.  Аналізуються переваги та недоліки застосування тестів у дистанційному форматі. Наводиться приклад тесту для перевірки знань учнів 5 класу з теми «Розв’язування текстових задач на додавання та віднімання натуральних чисел».

The article investigates the use of test control in distance learning with the use of popular services "For the Lesson" Google Classroom and Google Forms.  The advantages and disadvantages of using tests in a distance format are analysed. An example of a test for testing the knowledge of 5th grade students on the topic "Solving text problems on addition and subtraction of natural numbers" is presented.

 

 

Ключові слова: тестовий контроль, урок математики, дистанційне навчання, дистанційний формат, школа

Keywords: test control, mathematics lesson, distance learning, distance format, school

 

 

DOI:

 

 

 

Беседін Б.Б., Одінцова Є.П.

Boris B. Besedin, Yelyzaveta P. Odintsova

 

 

Використання технології доповненої реальності під час вивчення геометрії в закладах загальної середньої освіти

Using augmented reality technology in teaching geometry in secondary education institutions

84-88

завантажити

Стаття присвячена дослідженню використання технології доповненої реальності під час вивчення геометрії в закладах загальної середньої освіти. Розглядаються переваги та можливості використання AR-технологій в навчальному процесі, особливо в контексті вивчення геометрії. Дослідження включає в себе аналіз впливу засобів доповненої реальності на залучення учнів до навчання, покращення їх розуміння геометричних концепцій та підвищення мотивації до вивчення предмету загалом. Результати представленого дослідження можуть бути корисними для вчителів, які цікавляться різноманітними інноваційними засобами для покращення навчального процесу.

The article is dedicated to exploring the use of augmented reality technology in teaching geometry in secondary education institutions. It discusses the advantages and possibilities of using AR technologies in the educational process, especially in the context of studying geometry. The research includes an analysis of the impact of augmented reality tools on engaging students in learning, improving their understanding of geometric concepts, and increasing motivation to study the subject overall. The results of the presented study can be beneficial for teachers interested in various innovative tools to enhance the learning process.

 

 

Ключові слова: доповнена реальність, імерсивні технології, навчальний процес, методика навчання математики

Keywords: augmented reality, immersive technologies, learning process, mathematics teaching methodology

 

 

DOI:

 

 

 

Бібікова І.В., Вертипорох Т.О., Турка Т.В.

I.V. Bibikova, T.О. Vertypokh, T.V. Turka

 

 

Методика вивчення функцій в шкільному курсі математики

The method of studying functions in the school course of mathematics

89-96

завантажити

Стаття присвячена огляду сучасних методичних підходів до вивчення функцій в шкільному курсі математики. Розглядаються загальні поняття функції та її введення в середній школі, а також різні методи та форми, що використовуються вчителями для формування уявлень учнів про поняття функції, її властивості та графіки. Результати статті отримані з досвіду викладання в школі.

The article is devoted to the review of modern methodological approaches to the study of functions in the school mathematics course. The general concepts of the function and its introduction in secondary school are considered, as well as various methods and forms used by teachers to form students' ideas about the concept of a function, its properties and graphs. The results of the article are obtained from the experience of teaching at school.

 

 

Ключові слова: функція, графік функції, властивості функції, аналітичний вираз функції, способи задання функції, методи та форми подання функцій

Keywords: function, graph of a function, properties of a function, analytical expression of a function, ways of specifying a function, methods and forms of presenting functions

 

 

DOI:

 

 

 

Величко В.Є., Федоренко О.Г., Хорішко Д.С.

Vladyslav Ye. Velychko, Olena G. Fedorenko, Dmytro S. Khorishko

 

 

Інноваційні технології навчання на уроках математики

Innovative learning technologies in mathematics lessons

97-105

завантажити

У статті досліджуються сучасні інноваційні технології, які використовуються для викладання математики в школах. Автори аналізують переваги та виклики, пов'язані з інтеграцією цих технологій у навчальний процес, наголошуючи на необхідності підготовки вчителів та адаптації електронних освітніх ресурсів. Висновки підкреслюють, що інноваційні технології створюють нові можливості для підвищення ефективності математичної освіти, роблячи її більш цікавою, динамічною та інклюзивною.

The article examines modern innovative technologies used for teaching mathematics in schools. The authors analyze the advantages and challenges associated with the integration of these technologies into the educational process, emphasizing the need for teacher training and adaptation of electronic educational resources. The conclusions emphasize that innovative technologies create new opportunities for improving the effectiveness of mathematics education, making it more interesting, dynamic and inclusive.

 

 

Ключові слова: інноваційні технології, навчання математики, інтерактивне навчання, електронні освітні ресурси

Keywords: innovative technologies, teaching mathematics, interactive learning, electronic educational resources

 

 

DOI:

 

 

 

Величко В.Є., Сенчук І.В.

Vladyslav Ye. Velychko, Inna V. Senchuk

 

 

Формування математичної компетентності учнів в процесі вивчення теми
«Похідна та її застосування»

Formation of mathematical competence of students in the process of studying the topic "Derivative and its application"

106-114

завантажити

У статті розглядається процес формування математичної компетентності учнів під час вивчення теми «Похідна та її застосування». Зосереджено увагу на інтеграції теоретичних знань і практичних задач, що дозволяє учням усвідомити реальне значення похідної в різних галузях науки та повсякденному житті. Використання практичної направленості курсу математики, сучасних технологій, інтерактивних методів навчання та міждисциплінарних підходів розкриває нові можливості для зацікавлення учнів та підвищення їхньої мотивації до навчання. Стаття акцентує на важливості застосування реальних задач, проектної діяльності для формування ключових навичок і критичного мислення. У висновку підкреслюється необхідність комплексного підходу до навчання, що включає теоретичну підготовку, практичні заняття та використання інноваційних методик, для досягнення високого рівня математичної компетентності учнів.

The article examines the process of forming students' mathematical competence during the study of the topic "Derivative and its application". Attention is focused on the integration of theoretical knowledge and practical problems, which allows students to realize the real meaning of the derivative in various fields of science and everyday life. The use of the practical focus of the mathematics course, modern technologies, interactive teaching methods and interdisciplinary approaches opens up new opportunities for engaging students and increasing their motivation to study. The article emphasizes the importance of applying real problems, project activities for the formation of key skills and critical thinking. The conclusion emphasizes the need for a comprehensive approach to education, which includes theoretical training, practical classes and the use of innovative methods, to achieve a high level of students' mathematical competence.

 

 

Ключові слова: математична компетентність, навчання математики, електронні освітні ресурси

Keywords: mathematical competence, teaching mathematics, electronic educational resources.

 

 

DOI:

 

 

 

Кайдан Н.В., Соколова П.С.

Nataliia V. Kaidan, Polina S. Sokolova

 

 

Реалізації STEAM-проєктів на уроках математики в сучасній школі

The implementation of STEAM projects in mathematics lessons in a modern school

115-120

завантажити

У статті розглянуто проєктну діяльність, як засіб реалізації STEAM-освіти у навчально-виховному процесі в сучасній школі. Розглянуто та проаналізовано процес використання проєктної діяльності як засіб реалізації STEAM-освіти в сучасній школі. Наведено етапи та принципи реалізації STEAM-проєктів.

In the article, the project activity is considered, as a basis for the implementation of STEAM education in the primary-vocational process in a modern school. It was reviewed and analyzed the process of choosing a project activity as a way of implementing STEAM education in a modern school. A stage of principles for the implementation of STEAM projects has been introduced.

 

 

Ключові слова: STEAM-освіта, STEAM-проєкт, метод проєктів, навчально-виховний процес

Keywords: STEM education, STEAM projects, educational process

 

 

DOI:

 

 

 

Косенко В.В., Шулик Т.В..

Victoriia V. Kosenko, Tetiana V. Shulyk

 

 

Результати опитування вчителів математики 10-11 класів щодо використання методу проектів у навчанні алгебри і початків аналізу

Results of the Survey of Mathematics Teachers in Grades 10-11 Regarding the Use of the Project Method in Teaching Algebra and Beginning of Analysis

121-130

завантажити

У статті представлено результати опитування вчителів математики 10-11 класів щодо обізнаності та використання методу проєктів у навчанні алгебри і початків аналізу. Сформульовано означення методу проєктів, розглянуто історичні аспекти становлення методу. Узагальнено переваги та недоліки використання  методу проєктів у курсі алгебри і початків аналізу у старшій школі.

The article highlights the results of the survey of mathematics teachers in grades 10-11 regarding awareness and using the project method in teaching algebra and beginning of analysis. The definition of the project method is formulated, and historical aspects of its development are reviewed. The advantages and disadvantages of using the project method in high school are summarized.

 

 

Ключові слова: метод проєктів, алгебра і початки аналізу, опитування, вчитель математики, учень, старша школа

Keywords: project method; algebra and beginning of analysis; survey; mathematics teachers; students; high school

 

 

DOI:

 

 

 

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ
В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ

TEACHING METHODS
OF PHYSICS AND ASTRONOMY AT SCHOOL AND UNIVERSITY

131

 

 

 

 

 

Ворошилов В.В., Бєлошапка О.Я.

Vyacheslav V. Voroshilov, Oleksandr Y. Beloshapka

 

 

Інтеграція інформатики до навчання фізики

Integration of computer science into physics education

132-140

завантажити

Стаття присвячена висвітленню користі зв’язку програмування та фізики для учнів. Обґрунтовано вибір початкового предмету та мови програмування для даної ідеї синергії предметів. В статі надано приклад теоретичного та практичного матеріалів для міжпредметного зв’язку – дві задачі різних тем та різного рівня складності, лістинг коду на мові програмування Java який обчислює дві надані задачі та теоретичний матеріал для розуміння і пояснення коду.

The article dedicated to highlighting the benefits of integrating programming and physics for students. The choice of the initial subject and programming language for this interdisciplinary synergy is substantiated. The article provides examples of both theoretical and practical materials for interdisciplinary connections – two problems from different topics and of varying complexity, a Java code listing that solves the given problems, and theoretical material for understanding and explaining the code.

 

 

Ключові слова: навчальний процес, релевантність, програмування, java, розв’язання задач

Keywords: educational process, relevance, programming, Java, problem-solving

 

 

DOI:

 

 

 

Панчук А.Б., Бєлошапка О.Я.

Anastasiia Panchuk, Оleksandr Ya. Beloshapka

 

 

Методи розв’язування астрофізичних задач у шкільному курсі фізики

Methods of solving astrophysical problems in the school physics course

141-147

завантажити

Стаття присвячена аналізу методів розв'язання астрофізичних задач у шкільному курсі фізики. У роботі розглядаються різні типи астрофізичних задач і методи їх вирішення

The paper discusses different approaches to teaching astrophysics, their advantages and disadvantages. The use of these methods helps to improve the quality of learning, develop critical thinking, analytical and technical skills of students, as well as their motivation and interest in science. It allows teachers to make physics lessons more visual and interactive, as well as to provide individualized learning adapted to the needs of each student.

The work also emphasizes the importance of developing students' ability to formulate problems correctly, build mathematical models, perform calculations, and analyze results.

 

 

Ключові слова: астрофізика, астрономічні задачі, методи і прийоми, аналітичний метод, синтетичний метод, критичне мислення

Keywords: astrophysics, astronomical problems, methods and techniques, analytical method, synthetic method, critical thinking

 

 

DOI:

 

 

 

Ткаченко В.М., Жадан О.С.

Volodymyr М. Tkachenko, Oleksandr S. Zhadan

 

 

Використання інтерактивних симуляцій на уроках фізики у старшій школі

Use of interactive simulations in physics lessons in high school

148-153

завантажити

Стаття присвячена проблемі використання інтерактивних симуляцій на уроках фізики у старшій школі. Акцентовано увагу на тому, що вони не є підміною реального експерименту, а слугують лише допоміжним засобом формування експериментальних навичок учнів.

The article is devoted to the problem of using interactive simulations in high school physics lessons. Attention is focused on the fact that they are not a substitute for a real experiment, but serve only as an auxiliary means of forming students' experimental skills.

 

 

Ключові слова: освітній процес, фізика, лабораторна робота, засоби навчання, інтерактивні симуляції, комп'ютерні моделі, експеримент

Keywords: educational process, physics, laboratory work, educational tools, interactive simulations, computer models, experiment

 

 

DOI:

 

 

 

Зміст

 

154

завантажити

 

Сontents

156

завантажити

 

 

 

 

 

 

 

158

завантажити

 

 

 

 

 

Посилання на статті
випуску №14
журналу
«ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДДПУ»

 

Волков С.В. Про обчислення об’єму квазіоктаедрів. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 7–14.

Volkov, S.V., 2024. Pro obchyslennia obiemu kvazioktaedriv [On Calculating the Volume of Quasi-Octahedrons]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 7–14.

 

Самусенко П.Ф., Даниліна Г.В., Рашевський М.О. Про асимптотичне інтегрування лінійних систем диференціальних рівнянь з відхиленням аргументу. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 15–23.

Samusenko, P.F., Danylina, G.V., Rashevskyi, M.O., 2024. Pro asymptotychne intehruvannia liniinykh system dyferentsialnykh rivnian z vidkhylenniam arhumentu [On the Asymptotic Integration of Linear Systems of Differential Equations with Delay]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 15–23.

 

Бондар Д.Ю., Кадубовський О.А. Про метричні співвідношення в прямокутному тетраедрі та суміжні питання. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 24–50.

Bondar, D.S., Kadubovskyi, О.А., 2024. Pro metrychni spivvidnoshennia v priamokutnomu tetraedri ta sumizhni pytannia [On Metric Relations in a Rectangular Tetrahedron and Related Issues]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 24–50.

 

Чайченко С.О., Шотт В.Г. Нерівності типу Чебишева для інтегралів по необмежених проміжках. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 51–58.

Chaichenko, S.O., Shott, V.H., 2024. Nerivnosti typu Chebysheva dlia intehraliv po neobmezhenykh promizhkakh [Chebyshev Type Inequalities for Integrals on Unbounded Intervals]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 51–58.

 

Седашев Я.Ю., Турка Т.В. Використання Google-сервісів під час вивчення інформатики у старшій школі. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 60–65.

Sedashev, Y., Turka, T., 2024. Vykorystannia Googleservisiv pid chas vyvchennia informatyky u starshii shkoli [The Use of Google Services During the Study of Informatics in High School]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 60–65.

 

Федоренко О.Г., Фісенко А.А., Зима Г.С. Розвиток медіаграмотності учнів під час вивчення інформатики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 66–74.

Fedorenko, O.G., Fesenko, A.A., Zyma, H.S., 2024. Rozvytok mediahramotnosti uchniv pid chas vyvchennia informatyky [Development of Students' Media Literacy During Computer Study]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 66–74.

 

Беседін Б.Б., Миронов А.Г. Особливості використання тестового контролю в умовах дистанційного навчання. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 76–83.

Besedin, B.B., Myronov, A.G., 2024. Osoblyvosti vykorystannia testovoho kontroliu v umovakh dystantsiinoho navchannia [Features of Using Test Control in a Remote Format]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 76–83.

 

Беседін Б.Б., Одінцова Є.П. Використання технології доповненої реальності під час вивчення геометрії в закладах загальної середньої освіти. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 84–88.

Besedin, B.B., Odintsova, Y.P., 2024. Vykorystannia tekhnolohii dopovnenoi realnosti pid chas vyvchennia heometrii v zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Using Augmented Reality Technology in Teaching Geometry in Secondary Education Institutions]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 84–88.

 

Бібікова І.В., Вертипорох Т.О., Турка Т.В. Методика вивчення функцій в шкільному курсі математики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 89–96.

Bibikova, I.V. Vertypokh, T.О. Turka, T.V., 2024. Metodyka vyvchennia funktsii v shkilnomu kursi matematyky [The Method of Studying Functions in the School Course of Mathematics]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 89–96.

 

Величко В.Є., Федоренко О.Г., Хорішко Д.С. Інноваційні технології навчання на уроках математики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 97–105.

Velychko, V.Ye., Fedorenko, O.G., Khorishko, D.S., 2024. Innovatsiini tekhnolohii navchannia na urokakh matematyky [Innovative Learning Technologies in Mathematics Lessons]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 97–105.

 

Величко В.Є., Сенчук І.В. Формування математичної компетентності учнів в процесі вивчення теми «Похідна та її застосування». Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 106–114.

Velychko, V.Ye., Senchuk, I.V., 2024. Formuvannia matematychnoi kompetentnosti uchniv v protsesi vyvchennia temy Pokhidna ta ii zastosuvannia [Formation of Mathematical Competence of Students in the Process of Studying the Topic "Derivative and its Application"]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 106–114.

 

Кайдан Н.В., Соколова П.С. Реалізації STEAM-проєктів на уроках математики в сучасній школі. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 115–120.

Kaidan, N.V., Sokolova, P.S., 2024. Realizatsii STEAMproiektiv na urokakh matematyky v suchasnii shkoli [The Implementation of STEAM Projects in Mathematics Lessons in a Modern School]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 115–120.

 

Косенко В.В., Шулик Т.В. Результати опитування вчителів математики 10-11 класів щодо використання методу проектів у навчанні алгебри і початків аналізу. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 121–130.

Victoriia V. Kosenko, Tetiana V. Shulyk. [Results of the Survey of Mathematics Teachers in Grades 10-11 Regarding the Use of the Project Method in Teaching Algebra and Beginning of Analysis]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 121–130.

 

Ворошилов В.В., Бєлошапка О.Я. Інтеграція інформатики до навчання фізики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 132–140.

Voroshilov, V.V., Beloshapka, O.Y., 2024. Intehratsiia informatyky do navchannia fizyky [Integration of Computer Science into Physics Education]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 132–140.

 

Панчук А.Б., Бєлошапка О.Я. Методи розв’язування астрофізичних задач у шкільному курсі фізики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 141–147.

Panchuk, A., Beloshapka, О.Ya., 2024. Metody rozviazuvannia astrofizychnykh zadach u shkilnomu kursi fizyky [Methods of Solving Astrophysical Problems in the School Physics Course]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 141–147.

 

Ткаченко В.М., Жадан О.С. Використання інтерактивних симуляцій на уроках фізики у старшій школі. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. Вип. 14. С. 148–153.

Tkachenko, V.М., Zhadan, O.S., 2024. Vykorystannia interaktyvnykh symuliatsii na urokakh fizyky u starshii shkoli [Use of Interactive Simulations in Physics Lessons in High School]. Scientific Works of the Faculty of Physics and Mathematics of Donbas State Pedagogical University, issue 14, pp. 148–153.